خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بوشهر در صادرات به کشور قطر استان معین باشد/ پایانه صادراتی مواد معدنی در بوشهر ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۳۱۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان بوشهر می‌تواند در حوزه صادرات به قطر استان معین باشد، اتاق بوشهر مسئولیت صادرات به قطر را بپذیرد و میز قطر می‌تواند در همین استان اداره شود.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، رضا رحمانی در در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر که در محل استانداری بوشهر برگزار شد، بیان کرد: خدا را شاکرم که توفیق حضور در این استان و دیدار با مردم خونگرم، متدین و عزیز این استان را داشتم،معمولا روال من این است که پس از بازدیدها و جلسات، جمع بندی موارد مطروحه پیگیری خواهد شد.

سفر بوشهر، مفید و سرآغاز برخی حرکتها خواهد شد

او بازدیدهای امروز را مفید و سرآغاز برخی حرکت ها دانست و تصریح کرد: از استاندار برای حضور جدی و تصمیمات خوب، که باعث حرکت بیشتر خواهد شد و همچنین نمایندگان مجلس نیز برای تلاش هایشان تشکر می کنم.

موضوع زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی شمال بوشهر را دنبال و پیگیری می کنم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه استان بوشهر را باید جزو استانهای محروم از لحاظ صنعتی البته بدون لحاظ کردن عسلویه قرار داد، ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان موقعیت بی نظیر و کم نظیری است و موضوع زیست محیطی را دنبال و پیگیری می کنیم.

پایانه صادراتی مواد معدنی را نیز پیگیری خواهیم کرد

رحمانی با اعلام اینکه در حوزه معادن و توسعه آنها به ایمیدرو ماموریت داده شده است، بیان کرد: حوزه بوکسیت در این استان یک اولویت برای ما است، پروانه اکتشاف به نام ایمیدرو صادر شده است و با سرعت کار را دنبال خواهیم کرد و پایانه صادراتی مواد معدنی را نیز پیگیری خواهیم کرد.

او با اعلام اینکه ظرفیت تولید آلومینیوم کشور دو برابر می شود؛ گفت: آلومینیوم به آلمینا نیاز دارد که بخش مهمی از آن از همین بوکسیت به وجود می آید که اهمیت این ماده را دوچندان می کند.

به ظرفیت خوبی از آلومینا در این استان دست یافتیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت؛ اطلاعات اولیه نشان می دهد به ظرفیت خوبی از الومینا در این استان دست یافتیم که روند توسعه را بیشتر خواهد کرد.

استان بوشهر می تواند در حوزه صادرات به قطر معین باشد

رحمانی در خصوص موضوع صادرات این استان نیز افزود: استان بوشهر می تواند در حوزه صادرات به قطر معین باشد، اتاق بوشهر مسئولیت صادرات به قطر را بپذیرد و میز قطر را خودتان در همین استان اداره کنید.

او با اعلام اینکه در صادرات از هر حرکتی به عنوان هماهنگ کننده حمایت می کنیم، بیان کرد: صادرات به قطر در شان وضعیت فعلی کشور نیست و با توجه به در پیش بودن جام‌جهانی از این ظرفیت باید استفاده شود.

رحمانی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیتها، بیان کرد: وضعیت استان از این می‌تواند بهتر باشد، اما باید از ظرفیت‌ها با تعامل و هماهنگی استفاده کرد.

او در خصوص ترخیص کالاهای مانده در گمرک نیز بیان کرد: نباید مانعی برای ترخیص کالاهایی که طبق قانون آمده و بعدا ممنوع شده ایجاد شود و در مورد خودروها هم (در صورت ورود طبق قانون و طبق استانداردها و رعایت الزامات) همین منوال است.

بوشهر از برنامه توسعه صنایع دریایی وزارت صمت استفاده کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر وجود ظرفیت های خوبی در صنایع دریایی،گفت: یکی از برنامه های ویژه ما طرح تحول صنایع دریایی است که در اولویت کاری ما قرار دارد و باید استان بوشهر از این ظرفیت استفاده کند.

رحمانی با بیان اینکه در صدرا کارهای خوبی شروع شده است،اضافه کرد: در بوشهر همه ظرفیت‌ها اعم از صنایع دریایی و تجارت و صنعت و معادن.. وجود دارد که باید فعال شود.

توسعه ظرفیتهای خرما در بوشهر تقویت می شود

او در خصوص خرما نیز گفت: ظرفیتهای خوبی شروع شده امسال و سال آینده این ظرفیتها تقویت می شود.

صادرات را روی مازاد محصولات صنعتی و کشاورزی انجام دهید نه کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص صادرات نیز ادامه داد: ممنوعیتی از لحاظ صادرات نداریم اما صادرات را روی مازاد محصولات صنعتی و کشاورزی انجام دهید نه کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم.

رحمانی در پایان گفت: مثلا ظرفیت کاشی و سرامیک دو برابر مصرف است که می توانید روی آن کار کنید، و از فرصت نمایشگاه ها استفاده کنید و روی حمایت سازمان توسعه تجارت حساب کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز