خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه طلا در گفت‌وگو با ایلنا:‌

افزایش یک میلیون تومانی قیمت سکه در یک هفته

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۴۶۳

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت طلا بالا رفت.

ابراهیم محمدولی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت بازار طلا اظهار داشت : قیمت بازار طلا به طور مستقیم متاثر از قیمت ارز و دلار است و با توجه به افزایش نرخ دلار در کشور، قیمت طلا هم تغییر کرده و در شرایط نوسانات ارزی داد و ستد در این بار کُند شده‌است. 

وی ادامه داد: در حالی که انس جهانی در مسیر کاهش قیمت‌ها بود و به یک آرامش و ثابت رسیده بود، در کشورمان افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت طلا و سکه شد به طوریکه در یک هفته یک سکه طرح جدید حدود یک میلیون تومان افزایش یافت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره افزایش درخواست‌های  سرمایه ای در بازار طلا گفت: در این شرایط تقاضای مصرفی کاهش پیدا کرده‌است و اگر هم تقاضا بالا می‌رود، تقاضای سرمایه‌ای است که آن هم متوجه مصنوعات طلا نمی‌شود، این تقاضاها یا به سمت طلاهای آب شده می‌رود یا به سمت طلاهای دست دوم و بدون اجرت هدایت می‌شود که این تقاضاها در بازار خود را نشان نمی‌دهند.

محمدولی  با اشاره به قیمت‌های روز طلا ادامه داد: امروز قیمت انس جهانی هزار  و 813 دلار، قیمت یک مثال طلای 17 عیار آب شده 5 میلیون و 896 هزار تومان، قیمت هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 360 هزار تومان، هر قطعه سکه تمام طرح جدید 14 میلیون و 350 هزار تومان، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 13 میلیون و 600 هزار تومان، نیم سکه 7 میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه 4 میلیون و 800 هزار تومان و قیمت سکه‌های یک گرمی 2 میلیون و 800 هزار تومان است.

وی تاکید کرد: شنبه هفته گذشته قیمت سکه تمام طرح جدید 13 میلیون و 390 هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم 13 میلیون تومان، نیم سکه 7 میلیونو 350 هزار تومان و ربع سکه 4 میلیون 350 هزار تومان بوده‌است.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز