خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آیا افزایش قیمت تخم‌مرغ به کیلویی ۹۵ هزار تومان صحت دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۴۹۶

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: سهمیه کنجاله سویا مرغداران در این ماه داده نشده است؛ همچنین میزان ذرت تخصیص یافته به تولیدکنندگان مرغ گوشتی کافی نیست و احتمال می‌دهیم که تا پایان اردیبهشت بسیاری از بلاتکلیفی‌ها در زمینه واردات نهاده رفع شود.

محمد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه با حذف ارز ترجیحی روند تولید دشوار خواهد شد، افزود: تولیدکنندگان نمی‌دانند نهاده‌ها با چه ارزی وارد خواهد شد و سازمان حمایت مبنای قیمت تمام شده را چگونه محاسبه خواهد کرد؟ و در نهایت قیمت‌ها با توجه به نرخ تورم و هزینه‌های جانبی چگونه محاسبه و تعیین خواهند شد؟

وی با اشاره به افزایش 35 درصدی نرخ غلات در بازارهای جهانی، افزود: این روزها پیش‌بینی‌های متنوعی از نرخ مرغ گوشتی طرح می‌شود اما به نظر می‌رسد چندان با واقعیت همخوانی نداشته باشد چراکه هنوز تکلیف بسیاری از فاکتورهای اصلی در تعیین قیمت مشخص نشده‌اند؛ برخی بر این باورند که قیمت تخم‌مرغ کیلویی تا 95 هزار تومان هم ارتقا خواهد داشت اما در شرایط فعلی نمی‌توان درباره نرخ‌ها اظهار نظر قطعی کرد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: 85 تا 90 درصد نهاده‌ها وارداتی است. نمی‌دانیم دولت مستقیم اقدام به واردات خواهد کرد و یا آن را به بخش خصوصی واگذار می‌کند؟

به گفته وی؛ با افزایش نرخ جهانی نهاده‌ها و حذف ارز ترجیحی میزان حجم خرید نهاده‌ها کاهش خواهد یافت.

یوسفی با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت با کمبود کنجاله سویا درگیر خواهیم بود، افزود: سهمیه کنجاله سویا مرغداران در این ماه داده نشده است؛ همچنین میزان ذرت تخصیص یافته به تولیدکنندگان مرغ گوشتی کافی نیست و احتمال می‌دهیم که تا پایان اردیبهشت بسیاری از بلاتکلیفی‌ها در زمینه واردات نهاده رفع شود.

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: بعد از تک نرخی شدن ارز بازار رقابتی ایجاد خواهد شد و هر کس که بتواند محصول نهایی را ارزان‌تر تولید کند می‌تواند در بازار رقابتی خود را حفظ کند.

وی با تکذیب افزایش نرخ مرغ گوشتی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت مرغ تغییر چندانی را تجربه نکرده است؛ اما همواره در ابتدای ماه با واریز شدن دریافتی‌ کارمندان  قدرت خرید مصرف‌کنندگان افزایش پیدا می‌کند و ممکن است که نرخ مرغ و تخم‌مرغ 1 تا 2 درصد بالا برود.

یوسفی با بیان اینکه مرغ با نرخ مصوب عرضه می‌شود، تاکید کرد: مرغ کیلویی 31 هزار تومان عرضه می‌شود این در حالیست که نرخ منطقی آن کیلویی 35 هزار تومان است چراکه هزینه مرغداران کشتارگاه‌ها با افزایش تورم در کشور بالا رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز