خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با ایلنا:‌

کشفیات مقدماتی قاچاق آرد، کمتر از 4 هزار تن است/ فعلا هیچ کشفیاتی از آرد قاچاق محسوب نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۲۲۱

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه اساسا هیچ کشفیاتی از آرد مصداق قاچاق نیست، گفت: در سال گذشته مجموع کشفیات مقدماتی آرد 3 هزار و 823 تن بوده و مجموع کشفیات مقدماتی گندم به بیش از 9 هزار و 400 تن رسید که احتمالا بخشی از این میزان در مراحل قضایی و رسیدگی، تبرئه شوند.

حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره میزان کشفیات قاچاق آرد و گندم اظهار داشت: در سال گذشته مجموع کشفیات مقدماتی آرد 3 هزار و 823 تن بوده و مجموع کشفیات مقدماتی گندم در سال گذشته به بیش از 9 هزار و 400 تن رسید.

وی تاکید کرد: باید توجه شود که این آمار مقدماتی است یعنی این امکان وجود دارد که بخشی از این میزان اعلام شده در پروسه و مراحل قضایی و رسیدگی تبرئه شوند و جزو قاچاق محسوب نشوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به میزان کشف قاچاق روغن ادامه‌داد:‌ طبق آمار مقدماتی در سال گذشته 19 هزار و 528 تن روغن قاچاق کشف شد که این عدد در سال 99 ، هزار و 896 تن بوده‌ است.

دهقانی‌نیا گفت: در آمار رسمی، همین اعداد و ارقام اعلام شده‌ است. همانطور که گفته شد این آمار هم مقدماتی هستند و احتمال دارند درصدی از این آمار کاهش یابد و تبرئه شوند. هر آمار به غیر از این اعلام شود، صحت ندارد.        

وی در پاسخ به این سوال که قاچاق آرد و گندم بیشتر در چه مناطقی کشف می‌شوند، اظهار داشت: آرد و گندم عمدتا در استان سیستان و بلوچستان از کشور خارج و به سمت افغانستان و پاکستان می‌رود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه  اساسا هیچ کشفیاتی از آرد مصداق قاچاق نیست، گفت: علی‌رغم تاکید و خواهش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اما شرکت بازرگانی دولتی نپذیرفت که آرد مشمول تبصره 4 ماده 18 قانون باشد. در صورتی که آرد مشمول این قانون می‌شد اگر عرضه خارج از شبکه آرد انجام می‌شد می‌توانستیم آن را مصداق قاچاق بدانیم.

دهقانی‌نیا ادامه داد:‌ در حال حاضر هر چند در استان‌ها کشفیاتی داریم اما قاچاق محسوب نمی‌شود و اساسا کشفیات نمی‌توانند مصداق قاچاق را پیدا کنند چراکه تبصره 4 ماده 18 قانون را ندارد.

وی افزود: البته وزارت جهاد، آمادگی خود را برای این اقدام اعلام کرده و قرار بر این است این تبصره برای آرد عملیاتی شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز