خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایلنا:

ادعای رشد نرخ تورم به دلیل افزایش حقوق کارگران خنده‌دار است/ سیاست‌گذاران با سردرگمی از وعده‌های خود پشیمان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۷۱۷

یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: اینکه آقای پورابراهیمی مدعی می‌شود عامل افزایش نرخ تورم افزایش دستمزد کارگران است یک حرف خنده‌داری است چرا که این افزایش حقوق کارگران هنوز اعمال نشده و همه افراد به خوبی می‌دانند ریشه تورم جای دیگری است.

مرتضی افقه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ادعای رییس کمیسین اقتصادی مجلس مبنی بر اینکه ریشه تورم در افزایش حقوق کارگران است، اظهار داشت: معتقدم مجلس و دولت و در کل سیاست‌گذاران کشور با مواجهه شرایط کمبود درآمد به دلیل تداوم تحریم‌ها دچار سردرگمی شدند و با سردرگمی صحبت می‌کنند از این رو وعده‌ها و برنامه‌هایی که دارند به اجرا نمی‌رسد یا اینکه شاهد آن هستیم وعده‌هایی را به مردم می‌دهند اما از اجرای آن پشیمان می‌شوند.

وی افزود: مصداق بارز این سردرگمی در سیاست‌گذاران پشیمانی از افزایش حقوق کارگران یا حذف ارز ترجیحی است که در هر کدام از این موارد با سردرگمی صحبت کردند و برنامه دادند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ریشه این سردرگمی‌ها کم اطلاع بودن مسئولان و سیاست‌گذاران و همچنین کمبود درآمدها است ادامه داد: همین عوامل و بی‌ثباتی شرایط اقتصاد باعث کاهش سرمایه‌گذاری و فرار سرمایه از کشور شده است.

افقه تاکید کرد: اینکه آقای پورابراهیمی مدعی می‌شود عامل افزایش نرخ تورم افزایش دستمزد کارگران است یک حرف خنده‌داری است چرا که این افزایش حقوق کارگران هنوز اعمال نشده و همه افراد به خوبی می‌دانند ریشه تورم جای دیگری است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه متاسفانه در شرایطی افراد چنین ادعایی دارند که دیدگاه مردم هم برای آنها مهم نیست اظهار داشت: امروز مردم در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و انتقادات زیادی به تصمیمات گرفته شده نشان دادند و داشتند اما افرادی چون پورابراهیمی نسبت به واکنش مردم بی‌اعتنا شدند و چگونه فکر کردن مردم برای آنها مهم نیست در حالی که دقیقا چگونه فکر کردن مردم درباره عملکرد دولت بسیار حائز اهمیت است چراکه در نتیجه بی‌اعتنا شدن به آن باعث کاهش سرمایه اجتماعی خواهد شد و همین سرمایه اجتماعی عامل ضروری برای پیشرفت کشور است.

این کارشناس اقتصادی گفت: برنامه‌ها و وعده‌های ضد و نقیض دولت باعث شده در بین طرفداران خود هم دچار ریزش شوند و در آینده شاهد ریزش طرفداران این جریان خواهیم بود چراکه اختلاف در درون سیاست‌گذاران هم شروع شده است.

وی افزود: افزایش نرخ تورم ریشه‌های متعددی از جمله کمبود منابع، کاهش تولید، کاهش عرضه و افزایش تقاضا دارد و ادعایی مبنی بر اینکه افزایش نرخ تورم به دلیل افزایش نرخ دستمزدها است را فرار به جلو می‌بینم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز