خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک رفاه در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

جزییات وام ویژه کارگران نخبه/ مطالبات ۲۰ هزار میلیارد تومانی از تامین اجتماعی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۴۴۶

مدیرعامل بانک رفاه اظهار داشت: میزان بدهی سازمان تامین اجتماعی به سنوات گذشته برمی‌گردد که بخشی از آن تسویه شده و یک بخشی هم تسویه نشده است اما مطالبات بانک رفاه از این سازمان فقط در سال گذشته به 15 تا 20 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

اسماعیل لله‌گانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه ورشکستگی بانک رفاه به هیچ وجه صحت ندارد، اظهار داشت: بانک رفاه بهترین ترازنامه‌ها و پشتوانه‌های بانکی را دارا است و در سال گذشته افزایش سرمایه بانک رفاه از 2 هزار و 300 میلیارد تومان به 20 هزار میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین دارایی و اموال بانک نسبت به سپرده‌هایی که از سوی مردم دریافت کرده بسیار بالاتر است.  

وی ادامه داد:‌ می‌توان گفت یکی از مستحکم‌ترین ترازنامه‌های شبکه بانکی متعلق به بانک رفاه است بنابراین ورشکستگی در بانک رفاه معنا ندارد.

مدیرعامل بانک رفاه درباره پرداخت تسهیلات به کارگران و بازنشستگان به شرط سپرده‌گذاری گفت: بانک رفاه با کمبود منابع مواجه است چراکه تسهیلاتی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند، از سوی دیگر 4 میلیون نفر بازنشسته توسط سازمان تامین اجتماعی پوشش داده می‌شود و بانک رفاه در سال‌ می‌تواند به 500 هزار نفر تسهیلات پرداخت کند.

لله‌گانی افزود: بانک رفاه طبق قانون بودجه و سند راهبردی وزارت اقتصاد مشمول پرداخت‌ تسهیلات تکلیفی هم می‌شود و علاوه بر ارایه تسهیلات به بازنشستگان، باید به بخش تولید، دانش‌بنیان، مسکن، ازدواج تسهیلات تکلیفی پرداخت کند بنابراین بخشی از منابع و اعتبارات برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان اختصاص می‌یابد.            

وی تاکید کرد: البته بازنشستگان برای آن بخشی از اعتبارات که سهمیه آنها است و بین کانون‌ها تقسیم می‌شود نیاز به سپرده‌گذاری ندارند. کانون‌ها از سهمیه خود می‌توانند استفاده کنند که در این صورت برای دریافت تسهیلات نیازی به سپرده‌گذاری نیست اما اخذ تسهیلات خارج از آن سهمیه باید با سپرده‌گذاری باشد. در هر صورت برای بازنشستگان جهت ارایه تسهیلات شرط ضامن وجود ندارد. چه بازنشستگانی که سهمیه دارند چه آنهایی که با احتساب معدل حساب برای اخذ تسهیلات خرد مراجعه می‌کنند نیازی به ضامن ندارند.

مدیرعامل بانک رفاه درباره سقف تسهیلات خرد برای بازنشستگان اظهار داشت: سقف تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیون تومان است، سالانه 500 هزار بازنشسته می‌توانند از این وام استفاده کنند اما سقف سایر تسهیلات برای بازنشستگان به 100 تا 200 میلیون تومان هم می‌رسد.

لله‌گانی در پاسخ به این سوال که چه سقفی از تسهیلات نیازی به ضامن ندارد، گفت: تسهیلات بدون ضامن تا سقفی است که حقوق افراد جواب دهد یعنی اگر مبلغ قسط 3 میلیون تومان است باید یک سوم حقوق افراد جوابگو این مبلغ باشد.  

وی همچنین با اشاره به ارایه تسهیلات خاص کسب و کار به کارگران اظهار داشت: قرار بر این است که به کارگران نخبه و نمونه تسهیلات ویژه‌ای پرداخت شود به این صورت که بانک رفاه طرح‌های کارگران نخبه و نمونه را مورد بررسی قرار می‌دهد و معرفی برتر شامل پرداخت تسهیلات کسب و کار می‌شوند تا با اجرای آن کسب و کار کارگران رونق بگیرد البته به این افراد تسهیلات خرد هم ارایه خواهد شد.    ‌  

لله‌گانی افزود: 164 طرح برتر که در سال گذشته در وزارت تعاون داروی شده‌اند به بانک رفاه معرفی شده و این طرح‌ها مشمول تسهیلات خواهند شد.  

مدیرعامل بانک رفاه همچنین درباره بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه گفت: میزان بدهی سازمان تامین اجتماعی به سنوات گذشته برمی‌گردد که بخشی از آن تسویه شده و یک بخشی هم تسویه نشده است اما مطالبات بانک رفاه از این سازمان فقط در سال گذشته به 15 تا 20 هزار میلیارد تومان می‌رسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز