خبرگزاری کار ایران

در مراسم تقدیم رونوشت سفیر ایران مطرح شد؛

دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه کویت برای سفر به ایران

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۲۲۹

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کویت امروز پنج‌شنبه در دیدار با وزیر امور خارجه کویت، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم این مقام کویتی کرد.

به گزارش ایلنا، شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح در این دیدار ضمن تبریک مسئولیت جدید محمد توتونچی به عنوان سفیر جدید ایران در کویت اظهار امیدواری کرد که دوره مسئولیت وی شاهد تقویت و تعمیق روزافزون روابط دوستانه دو کشور باشد.

وزیر امور خارجه کویت بر توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی بین کویت و ایران تاکید کرد و خواستار تحکیم روزافزون روابط دوجانبه شد.

وی ضمن اهدای سلام و درودهای رهبری، دولت و ملت کویتبه رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور و ملت ایران گفت: ما در کویت به دنبال دو هدف تقویت روابط با کشورهای دوست و همچنین تثبیت امنیت و ثبات منطقه هستیم.

محمد توتونچی، سفیر ایران نیز با یادآوری روابط دوستانه و دیرینه دو ملت دوست و برادر ایران و کویت بر تلاش حداکثری در دوره مسئولیت خود در کویت برای ارتقای روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

طرفین با اشاره به اهمیت ضرورت تداوم مشورت‌های سیاسی مقامات عالی دو کشور، آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه به ویژه راهکار ارائه تسهیلات و روادید به اتباع ایرانی و کویتی را نیز مرور کردند.

در این دیدار، سفیر ایران دعوت‌نامه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همتای کویتی برای سفر به تهران را تقدیم وی کرد.

محمد توتونچی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کویت هشتم مرداد ماه به منظور تصدی این سمت وارد پایتخت کویت شد.

پیش از این مسئولیت سفارت ایران در کویت برعهده محمد ایرانی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز