خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی معاون وزیر راه و شهرسازی با ایلنا :

جزییات نرخ سود اقساط نهضت ملی مسکن اعلام شد + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۰۱۵

معاون وزیر راه و شهرسازی جزییات تصمیمات گرفته شده برای تعیین نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به جزییات مرتبط با اقساط پروژه نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در حال حاضر براساس مصوبات شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات اعطایی 18 درصد است اما نکته مهم و مثبت در طرح نهضت ملی مسکن این است که دولت به واسطه توانی که در صندوق ملی مسکن وجود دارد و به استناد قانون جهش تولید بخش قابل توجهی از سود تسهیلات را تقبل می کند به این مفهوم که در بین متقاضیان هر چه دهک درآمدی پایین تر باشد میزان بیشتری از سود تسهیلات توسط صندوق ملی مسکن به نمایندگی از دولت تامین می شود و در نهایت اقساط پرداختی مردم بسیار کمتر از اعدادی است که براساس سود 18 درصد محاسبه و اعلام عمومی شده است.

وی با بیان اینکه بر‌اساس این طرح جدید میزان پرداخت اقساط کاملا مبتنی بر توان اقساط دهک‌های مختلف است، ادامه داد: دهک‌های اول تا پنجم شامل این طرح حمایتی در سود تسهیلات پروژه نهضت ملی مسکن می‌شوند و بین دهک‌های اول تا پنجم هم بسته به درآمدی که دارند، سودی پرداخت خواهند کرد متفاوت خواهد بود .

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شروع پرداخت اقساط برای متقاضایان پس از اتمام ساخت و تحویل واحد خواهد بود یعنی بین 2 تا 3 سال زمان می‌برد.

محمودزاده تاکید کرد:  میزان پرداخت اقساط متقاضیان بعد از تحویل گیری واحد حدود 50 درصد اعدادی است که قبلا به عنوان سود تسهیلات 18 درصد اعلام شده‌است. البته این سازو کار مختص دهک های اول تا پنجم درآمدی خواهد بود و مابقی دهک ها که درامد بالاتری دارند طبیعتا باید کارمزد بیتشری بپردازند.

وی گفت: دهک‌های اول تا سوم در اولویت این طرح هستند و اولویت بعدی تا دهک پنجم است و میزان اقساط تسهیلات طوری تنظیم شده که در توان پرداخت این دهک‌ها باشد و حداقل بیش از 50 درصد کمتر از اعدادی است که قبلا اعلام شده‌است.  

معاون امور مسکن و ساختمان  ادامه داد: دهک‌های اول تا پنجم براساس سامانه رفاه ایرانیان تعیین و به وزارتخانه معرفی می‌شود. بخش عمده ای از دهک های اول تا سوم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و دهک‌های بالاتر جزو  حقوق قبگیران بخش دولتی و خصوصی  هستند و که حداقل حوق را دریافت می کنند و براساس آیین نامه ها تا دو برابر حداقل حقوق دهک کم درآمد محسوب می شوند.   

 

 

حجم ویدیو: ۴۵.۲۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۰۰ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز