خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد؛

یارانه بنزین حذف می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۵۰۲

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یارانه پنهان در کشور ما بسیار بالا است، دهک‌های بالا به راحتی از یارانه استفاده می‌کنند و هزینه‌ای هم بابت آن نمی‌پردازند، اما دهک‌های پایین به کلی از این یارانه محرومند.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره احتمال حذف یارانه بنزین اظهار داشت: برای حذف یارانه سوخت، ابتدا باید بودجه 1401 در کمیسیون تلفیق و انرژی بررسی شود بعد روی این قضیه کار شود.

وی افزود: در حال حاضر برخی از خانوارها خودرو ندارند اما برخی طبق آماری که اعلام شده تا 10 خودرو هم دارند، بنابراین برای ساماندهی توزیع سوخت به دارندگان خودرو طرح وان را ارائه دادیم که بر اساس آن باید یارانه پنهان حذف شود و هر کس به اندازه سهم خود مصرف کند، زیرا بنزینی که مصرف می‌شود حق عموم مردم است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اکنون کسی که خودرو ندارد و از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کند هزینه آن را می‌پردازد اما دارندگان خودرو از بنزین یارانه‌ای استفاده می‌کنند و این عادلانه نیست.

وی با بیان اینکه یارانه پنهان در کشور ما بسیار بالا است، گفت: دهک‌های بالا به راحتی از یارانه استفاده می‌کنند و هزینه‌ای هم بابت آن نمی‌پردازند، اما دهک‌های پایین به کلی از این یارانه محرومند.

سنگدوینی با تاکید بر لزوم ساماندهی وضعیت یارانه‌ها خاطرنشان کرد: در هر حال باید سازوکار حذف یارانه بررسی شود و به گونه‌ای باشد که به مردم بخصوص دهک‌های پایین فشار وارد نشود، زیرا حذف یارانه سوخت منجر به افزایش هزینه حمل و نقل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز