خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بورس خبر داد؛

احیای درخواست راه‌اندازی بورس بین‌الملل در کیش/ فعالیت ٣٠٠ صندوق سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۵٠ هزار میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۲۸۴

معاون سازمان بورس از احیای درخواست راه‌اندازی بورس بین‌الملل در کیش و فعالیت ٣٠٠ صندوق سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۵٠ هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا ناصرپور در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و بخش خصوصی با بیان اینکه امروز شاهد تنوع نهادهای مالی و حضور شرکت‌های متعدد در این حوزه هستیم، اظهار داشت: هر چند بسیاری از این بازارها از جمله سبدگردان‌ها، شرکت‌های رتبه‌بندی، پردازش اطلاعات مالی و... عمیق شده‌اند اما شرکت‌هایی هم هنوز به عمق‌بخشی نیاز دارند. 

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها از یک سال گذشته مورد توجه قرار گرفته‌ است، گفت: در حال حاضر ٣٠٠ صندوق سرمایه‌گذاری فعال با سرمایه‌گذاری ۵۵٠ هزار میلیارد تومانی و ۵۴ شرکت سبدگردان با سرمایه‌گذاری ٣۶ هزار میلیارد تومانی فعال هستند که این به غیر از میزان سپرده‌گذاری و خرید واحدهای سرمایه‌گذاری در این بخش است.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افزود: سیاست سازمان بورس، سیاست توسعه نهادها و ابزارهای مالی است و ضمن ثبات‌بخشی به بازار، بحث توسعه کیفی را در کنار توسعه کمی بازار دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده در یک ماه گذشته توانستیم اولین شرکت سهامی عام پروژه را پذیره‌نویسی کنیم و این جریان را ادامه می‌دهیم. 

ناصرپور با بیان اینکه درخواست ایجاد بازار بین‌المللی بورس از گذشته مطرح بوده، گفت: این موضوع مجدداً را مورد پیگیری قرار دادیم و بررسی آن در جریان است. بعد از بررسی‌ها و ملاحظاتی که وجود دارد اقدام رو به جلو و مثبتی در این زمینه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز بحث بودجه ١۴٠١ و اثرات احکام قانون بودجه در بازار سرمایه مطرح است، ادامه داد: پیگیری سازمان بورس در حال انجام است تا حداکثر منافع سهامداران در این بودجه سال آینده دیده شود. 

معاون سازمان بورس با اشاره به بحث قیمت‌گذاری در بازار سرمایه تاکید کرد: بحث قیمت‌گذاری در بازار سرمایه یک چالش قدیمی است هر چند در حوزه بورس‌های کالایی تا حدودی این موضوع در سال‌های گذشته مرتفع شده اما به طور کلی باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این شرکت‌ها در بورس‌های کالایی عمدتا سهامداران عمومی دارند که سهامداران آنها هم عمدتا مربوط به سهام عدالت است بنابراین باید در محیط و شرایط رقابتی قیمت‌گذاری شوند. 

وی از ارائه مجوز به یک کارگزاری جدید خبر داد و گفت: در هیات مدیره جدید مجوز کارگزاری به یک شرکت جدید داده شد و این روند را ادامه خواهیم داد. 

ناصرپور افزود: همچنین جذب حداکثری سرمایه‌گذاری خارجی مورد توجه ما است که در این زمینه ارائه تسهیلاتی ویژه را پیگیری می‌کنیم.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز