خبرگزاری کار ایران

فروش گاز روسیه به صربستان با قیمتی فوق‌العاده پایین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۶۳۰

صربستان موفق شد گاز طبیعی مورد نیاز خود را با قیمتی بسیار کم از روسیه تأمین کند.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری راشاتودی، صربستان موفق به دستیابی به توافقی فوق‌العاده در زمینه تأمین گاز طبیعی از طریق روسیه شده است. با این توافق، صربستان می‌تواند گاز مورد نیاز خود را با وجود محدودیت عرضه گاز در اروپا با قیمتی مقرون به‌صرفه از طریق روسیه تأمین کند.

این توافق که تمدید قرارداد قبلی است، در دیدار روز پنجشنبه (چهارم آذرماه) الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهوری صربستان و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صورت گرفت. قرارداد موجود که سال ۲۰۱۳ امضا شده بود، در پایان سال جاری میلادی منقضی می‌شود.

ووچیچ پس از این نشست به خبرنگاران گفت: موفق شدیم برای ۶ ماه آینده گاز مورد نیاز خود را با قیمت باورنکردنی ۲۷۰ دلار برای هر ۱۰۰۰ مترمکعب تأمین کنیم، بنابراین قیمت تغییر نمی‌کند و حجم گاز دریافتی ما هم در ۶ ماه آینده افزایش می‌یابد.

صربستان تقریباً تمام گاز خود را از شرکت بزرگ گازپروم روسیه وارد می‌کند، این در حالی است که تولید داخلی این کشور حدود ۱۵ درصد از نیازهای صربستان را برآورده می‌سازد.

قیمت ۲۷۰ دلار برای هر ۱۰۰۰ مترمکعب کمتر از میانگین ۳۰۰ دلار برای هر مترمکعبی است که گازپروم انتظار دارد در اروپا تعیین کند و بسیار کمتر از قیمت شاخص گاز اروپاست.

قیمت شاخص گاز تی‌تی‌اف هلند (شاخص قیمت گاز اروپا) با افزایش هفتگی ۴.۵ درصدی به هزار و ۲۵ دلار برای هر ۱۰۰۰ مترمکعب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز