خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با ایلنا:

شرایط صادرات نفت توسط اشخاص اعلام شد/ هرکس بازگشت پول محموله را تضمین کند، امکان فروش دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۵۹۷

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در صادرات نفت‌خام و میعانات گازی یک نگاه پیشرفته و جدیدی داریم و لزوما بدنبال آن نیستیم که از روش‌های سنتی و قدیمی برای صادرات استفاده کنیم.

محسن خجسته‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره روش‌های جدید صادرات نفت اظهار داشت: ما محدودیتی در شناسایی بازارهای جدید نداریم و خوشبختانه انعطاف و جذابیت در بازار وجود دارد. 

وی افزود: در صادرات نفت‌خام و میعانات گازی یک نگاه پیشرفته و جدیدی داریم و لزوما بدنبال آن نیستیم که از روش‌های سنتی و قدیمی برای صادرات استفاده کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران استفاده از بازارهای جدید را از جمله روش‌های جدید صادرات نفت برشمرد و تصریح کرد: هرکس که شرایط خرید نفت و میعانات و این امکان را داشته باشد که بتواند تضامین لازم را ارائه داده و پول محموله را برگرداند، می‌تواند در امر صادرات همکاری داشته باشد و در این زمینه منعی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای جلوگیری از مشکلات قبلی فروش نفت از سوی اشخاص اندیشیده شده است.

خجسته‌مهر درباره آخرین وضعیت واردات گاز از ترکمنستان و پرداخت بدهی‌ها نیز  گفت: در حال حاضر برای ایجاد مبادلات تجاری و واردات گاز از ترکمنستان در حال مذاکره هستیم، همچنین مذاکره می‌کنیم که بدهی‌ها تهاتر و یا پول آن پرداخت شود.    

وی همچنین  روز شنبه 6 آذرماه در نخستین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران از توان افزایش 1.5 برابری ظرفیت پالایش و صادرات نفت خام نسبت به قبل از تحریم‌ها خبر داده و اعلام کرده بود: با تحقق الزام‌ها و مفروض‌ها آمادگی داریم ظرفیت پالایش نفت‌خام و صادرات کشور را به 1.5 برابر پیش از تحریم‌ها برسانیم.

به گزارش ایلنا، جواد اوجی وزیر نفت در جلسه رای اعتماد در مجلس گفته بود: با استفاده از شیوه‌های موجود و جدید، مانند روش تهاتر نفت با کالا و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور برای فروش نفت اقدام خواهیم کرد. 

او روز سه‌شنبه 2 آذرماه نیز بیان کرده بود: ماه‌های آینده در بخش صادرات نفت خام و میعانات گازی توفیق‌های بیشتری حاصل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز