خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توزیع اینترنتی کالاها اساسی در تهران آغاز شد/ بیش از ۱۰۰ کیلوگرم ثبت سفارش انجام نمی‌شود/ فروش هوشمند ابتکار جدیدی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۲۰۹

رئیس کمیسیون کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان اتاق ایران خاطر نشان کرد: فروش هوشمند مواد غذایی ابتکار جدیدی نیست و مدت‌هاست که شرکت‌های دیجیتال در این زمینه ورود کردند.

افشین کلاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این پرسش که وزارت جهاد به دنبال توزیع هوشمند محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی است آیا زیرساخت‌ها برای فروش مواد غذایی در کشور فراهم شده است؟ گفت: این روند فروش در گذشته نیز مرسوم و متداول بود و شیوه فروش جدیدی نیست.

وی ادامه داد: پلتفرم‌های مختلفی در این زمینه ورود کردند و باید بگویم که نتایج قابل قبولی هم حاصل شده است. به نظر من مسئله اصلی در این شیوه فروش فراهم بودن زیرساخت‌های مجازی نیست بلکه آن سوی قضیه یعنی چگونگی نگهداری، انبار و تقسیم مواد غذایی مهم است نهادی که می‌خواهد این طرح را اجرایی کند باید در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

کلاهی بابیان اینکه در اجرای طرح‌های مشابه از لحاظ زیرساختی و پهنای باند مشکلی نداریم، گفت: این روزها شاهد کاهش سرعت اینترنت، در کشور هستیم. اما از سوی دیگر هم‌گیری بیماری کرونا باعث شد که میزان تمایل مردم برای خرید اینترنتی افزایش پیدا کند. حتی با اینکه تاحدودی این بیماری مهار شده است باز هم بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که نیازهای خود را به‌صورت اینترنتی تامین کنند از این‌رو شاهد توسعه تجارت الکترونیک در کشور هستیم.

این فعال اقتصادی با اشاره به گستردگی دامنه فعالیت شرکت‌های آنلاین، تصریح کرد: از سال 97 تا به امروز شرکت‌های دیجیتال گزارش‌های دقیقی در زمینه میزان فروش خود و افزایش تمایل مردم برای خرید اینترنتی ارائه داده‌اند. این گزارش‌ها به خوبی نشان می‌دهد که خریدهای آنلاین به شکل‌های مختلفی افزایش پیدا کرده است و همچنین بازیگرانی جدیدی در این زمینه ورود کردند.

توزیع هوشمند رایگان خواهد بود

همچنین در این رابطه علیرضا جاوید عربشاهی مشاور سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اجرایی شدن طرح هوشمند فروش اینترنتی مرغ و تخم‌مرغ، گفت: این طرح به‌صورت آزمایشی در شهر تهران با شرکت بازرگام کار خود را آغاز کرده است.

 وی با اشاره به اجرایی شدن این طرح در اصفهان، بیان کرد: برای توسعه توزیع هوشمند فراخوان داده‌ایم تا شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌های) توانمند و فعال در توزیع دیجیتال که دارای زیرساخت‌های مناسب برای توزیع مستقیم و اینترنتی کالاهای اساسی هستند در این زمینه ورود و با ما همکاری کنند.

  به گفته عربشاهی، توزیع مویرگی اقلام اساسی درب منازل به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

مشاور سازمان مرکزی تعاون روستایی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد دلالان وارد سامانه شوند و در حجم بالا خرید کنند؟ گفت: هدف ما از این شیوه فروش این است که اقلام اساسی بدون واسطه به‌دست مصرف‌کننده واقعی برسد و کرامت آنها حفظ شود تا آنها بدون ایستادن در صف‌های طولانی نیازهای خود را تامین کنند. باید به این نکته بپردازم که میزان سفارش در این سامانه مشخص است و اگر سفارشی بالای ۱۰۰ کیلو باشد ثبت نخواهد نشد و سفارش ارسال نمی‌شود.

حمید حق جو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز