خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق ایران و کره جنوبی در گفت‌وگو با ایلنا:

پولی از سوی کره جنوبی آزاد نشده است/ مبادلات دوجانبه به ۱۵۰ میلیون دلار کاهش یافت/ مذاکره سئول با واشنگتن برای معافیت از تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۹۳۳

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: 3.5 میلیارد دلار پولی که ادعا می‌شود آزاد شده از محل دارایی‌هایی ایران در کره جنوبی نبوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا روز گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه 3.5 میلیارد دلار از داراریی‌های بلوکه شده ایران آزاد شده است. بیشترین میزان پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی بوده و رقم 7 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است. حسین تنهایی، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت که 3.5 میلیارد دلار پولی که ادعا می‌شود آزاد شده از محل دارایی‌هایی ایران در کره جنوبی نبوده است.

وی همچنین آخرین وضعیت مبادلات دو کشور اظهار کرد: مبادلات دو کشور بسیار کم است و بیشتر شرکت‌های کوچک و متوسط به صورت غیر رسمی کار می‌کنند ولی شرکت‌های بزرگ در کره جنوبی از آنجا که بیشتر با آمریکا کار می‌کنند، با ایران کار نمی‌کنند. حجم مبادلات کشور بسیار اندک و کمتر از 150 میلیون دلار است.

تنهایی تصریح کرد: بیشتر واردات ما از کره جنوبی مربوط به کالاهای پزشکی و کاغذ است. میزان صادرات ما به این کشور بسیار محدود بوده و بیشتر مربوط به مواد نفتی و پتروشیمی است که به صورت غیرمستقیم به این کشور صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: سفیر جدید کره جنوبی در ایران دید اقتصادی داشته و سعی می‌کند به جای برنامه‌های سیاسی، برنامه‌های اقتصادی را پیش بگیرد. بر همنی اساس مذاکراتی با آمریکا دارند تا کره جنوبی را در مورد تحریم‌ها علیه ایران مستثنی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز