خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

۹۵ درصد ثبت‌نام کنندگان در قرعه‌کشی فروشنده هستند/ برخی‌ها کد ملی را ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان معامله می‎کنند/ اعلام آخرین نرخ انواع خودروهای پرتقاضا

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۱۶۵

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان اظهار داشت: سوبسیدهای بسیار شدیدی از طریق قرعه کشی‌ها به بعضی از افراد داده می‌شود. می‌توان گفت 95 درصد از کسانی که برای قرعه‌کشی‌ها ثبت نام می‌کنند، فروشنده هستند و تنها 5 درصد آنها برای مصرف شخصی ثبت نام‌ می‌کنند.

حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در بازار هم رکود و هم آرامش وجود دارد؛ به علت وجود بیماری کرونا مسافرت‌ها کم شده و از طرف دیگر قیمت ارز که مستقیما روی قیمت خودرو تاثیرگذار است، افزایشی ندارد که اتفاق خاصی در بازار بیافتد.

وی با اشاره به نرخ روز خودرو گفت: قیمت پژو 206 تیپ 2 حدود 250 میلیون تومان، پژو پارس 285 میلیون تومان، تیوفایو 325 میلیون تومان، دناپلاس اتوماتیک 460 میلیون تومان، دنا پلاس 380 میلیون تومان، پراید 140 میلیون تومان، کوییک 170 میلیون تومان، کوییک R دورنگ حدود 170 میلیون تومان، ساینا 163 میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار 150 میلیون تومان و تیبا 2 حدود 163 میلیون تومان در بازار است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان افزود: سوبسیدهای بسیار شدیدی از طریق قرعه کشی‌ها به بعضی از افراد داده می‌شود. می‌توان گفت 95 درصد از کسانی که برای قرعه‌کشی‌ها ثبت نام می‌کنند، فروشنده بازار هستند و تنها 5 درصد آنها برای مصرف شخصی ثبت نام‌ می‌کنند. برای نمونه پژو پارس در قرعه‌کشی‌ها 140 میلیون تومان است درحالی که قیمت همین خودرو در بازار 280 میلیون تومان است.

وی در ادامه تصریح کرد: این حق مردم است که دولت به یک سری از افراد می‌دهد که یا کد ملی سفید دارند یا کد ملی را 10 میلیون یا 20 میلیون تومان می‌خرند و در بازار 140 میلیون تومان یا 150 میلیون تومان سود می‌کنند. سایپا قیمت‌ها را به بازار نزدیک کرده است، برای مثال کوییک R در کارخانه 150 میلیون تومان فروخته می‌شود که با بازار حدود 20 میلیون تومان تفاوت دارد که با توجه به فاصله زمانی تحویل، قیمت به بازار نزدیک است.

قندی افزود: نظر نمایشگاه داران این است ایران‌خودرو هم باید قیمت‌ها را به بازار نزدیک کرده و قرعه‌کشی‌ها را بردارد تا مصرف‌کننده واقعی بتواند از بازار استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز