خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا:

احتمالا شاخص دستکاری می‌شود/ شاهد خروج سنگین نقدینگی از صندوق‌های با درآمد ثابت هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۶۳۷

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: به نظر کارشناسان شاخص دستکاری می‌شود چرا که این رشد فقط برای چند گروه خاص مانند فولادی و پتروشیمی اتفاق افتاده و فقط این چند گروه مثبت بوده و سایرگروه‌ها در حالت تعادلی بودند و رشد نداشتند.

شایان زهراکار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت بازار سرمایه و رشد حدود 300 هزار واحدی از ابتدای سال تاکنون اظهار داشت: شاخص در هفته گذشته با یک میلیون و 407 هزار و 762 واحد کار خود را شروع کرد و در پایان هفته به یک میلیون و 484 هزار و 627 واحد رسید.

وی با بیان اینکه به نظرم می‌رسد شاخص دستکاری شده است، گفت: به نظر کارشناسان شاخص دستکاری می‌شود چرا که این رشد فقط برای چند گروه خاص مانند فولادی و پتروشیمی اتفاق افتاده و فقط این چند گروه مثبت بوده و سایرگروه‌ها در حالت تعادلی بودند و رشد نداشتند.

این کارشناسا بازار سرمایه افزود: اکثر پروتفوی بازار در رشد حدود  400 واحدی سهمی نداشتند و این رشد اثر مثبتی در سبد افراد نداشته است

زهراکار با بیان اینکه امید است گروه‌های خودرویی و پالایشی که نقدینگی زیادی دارند رو به رشد باشند ادامه داد: شاهد خروج سنگین نقدینگی از صندوق‌های با درآمد ثابت هستیم که این خروج هر روز بیشتر می‌شود و می‌تواند ادامه این روند به رشد بازار سرمایه کمک کند.

وی گفت: در گروه‌های هم وزن هم شاهد آن هستیم که بسیاری از سهم‌ها به نزدیک سقف سالیانه خود دست پیدا کردند و انتظار می‌رود شاخص تا محدوده یک میلیون و 600 هزار واحد رشد داشته باشد و پس از یک اصلاح کوچک رشد ادامه پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره گروه‌بندی‌ها در بازار گفت: نکته بعدی شرایط فعلی بازار سرمایه گروه‌بندی در بازار است به طوری که هر هفته شاهد رشد یک گروه هستیم و نقدینگی از یک گروه وارد گروه دیگری می‌شود. بنابراین سهامداران باید از این فرصت در هر هفته استفاده کنند.

وی تاکید کرد: احتمالا در هفته جاری گروه پالایشی در بازار سرمایه پیشتاز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز