خبرگزاری کار ایران

تلاش‌های روسیه برای توسعه تجارت آزاد با ایران ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۰۵۳

رئیس شورای تجاری ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تلاش‌ها برای توسعه تجارت آزاد با ایران ادامه دارد، گفت: ما نه تنها به دنبال ایجاد سنگ بنای تجارت آزاد با ایران هستیم بلکه ساخت خانه‌ای را برای توسعه تجارت آزاد با ایران مد نظر داریم.

به گزارش ایلنا از سازمان توسعه تجارت ایران، ولادیمیر اوبیدنوف، در نشست تخصصی اوراسیا که در حاشیه نمایشگاه اوراسیا تهران ۱۴۰۰ برگزار شد گفت: هدف اعضای اتحادیه اوراسیا و ایران از توسعه همکاری های اقتصادی، بهبود شرایط  زندگی وافزایش  رفاه برای کشورهایمان است .  

وی ضمن سپاس از میزبانی ایران و برگزاری این رویداد افزود : از اینکه شرکای ایرانی با نیات خوب و حضور فعالانه خود به این عرصه ورود کرده اند بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم نمونه بیشتری از این اقدامات را در ایران شاهد باشیم .  

اوبیدینوف اضافه کرد: هر ۵ کشور عضو اتحادیه اوراسیا برای همکاری با ایران مصمم هستند و ۲طی سال  که از امضای موافقتنامه تجارت آزاد می گذرد علیرغم شیوع بیماری کرونا و مشکلات موجود، همراهی های منطقه‌ای آغاز و توانسته از راه های کوچک مسیر خود را برای توسعه تجارت باز کند.  

وی از افزایش ۱۸ درصدی مبادلات تجاری میان ایران و روسیه خبر داد و گفت: این نتیجه نشان دهنده درک مشترک هر دو طرف برای افزایش همکاری های اقتصادی است.  

 رئیس شورای تجاری ایران و روسیه گفت : از اعضای اتحادیه و شورای اقتصادی اوراسیا می خواهیم مسائل باقی مانده در این حوزه را هرچه سریعتر به پایان برسانند چرا که تجار و مردم دو کشور امید زیادی به توسعه همکاری ها دارند و بر این باورند که این مسیر باعث رشد اقتصادی کشورها می شود .  

اوبیدینوف تصریح کرد : البته متوجه مشکلاتی که دیگر کشور باعث به وجود آمدن شده اند هستیم و همگی به عنوان مسئولین کشورها می کوشیم تا این مشکلات را حل و با ایجاد ظرفیت های بیشتر برای تماس تجار از ظرفیت های طرف مقابل نیز استفاده کنیم .  

وی با اشاره به این سیستم حمل و نقل ریلی، حمل و نقل دریایی و ظرفیت های بنادر شرایطی هستند که به خوبی از آنها استفاده نمی شود، گفت: باید از همه ظرفیت ها برای توسعه اقتصاد استفاده و مشکلات پیش رو را حل کنیم .  

رئیس شورای تجاری ایران و روسیه افزود: وجود مشکلات، موجب بازدارندگی در سرمایه گذاری های تجاری می شود. ما ظرفیت های بسیاری در حوزه های چون کشاورزی، پیتروشیمی، مواد غذایی و نانوتکنولوژی و موارد دیگر داریم اما نتوانسته ایم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.  

اوبیدینوف با اشاره به ایده های تازه برای افزایش همکاری ها گفت : تلاش می کنیم تا به عنوان یک کشور توسعه یافته، خانه‌ای بازرگانی را فراهم و پالس های مثبت برای افزایش همکاری های اقتصادی را بدهیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز