خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بورس در جمع خبرنگاران:

به زودی سامانه بومی معاملات مستقر می‌شود/ هنوز مصوبات هفت‌گانه سران قوا از سوی رهبری تایید و ابلاغ نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۶۸۳

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره سامانه بومی معاملات اظهار داشت: این سامانه معاملات یک دستاوردهای علمی و فناوری برای کشورمان است که عملیات آن نهایی شده و تا یک الی دو ماه دیگر مراسم استقرار آن برگزار می‌شود و این سامانه جدید بومی مستقر خواهد شد که شروع به کار آن با اوراق خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدعلی دهقان دهنوی درباره برخی از صف‌های فروش و 7 مصوبه جلسه با سران قوا اظهار داشت: مصوبات سران قوا یک فرآیند اداری دارد که پس از تصویب در شورای عالی بورس به دفتر رهبری ارجاع داده می‌شود، پس از تایید دفتر رهبری به ابلاغ می‌رسد و هنوز چیزی از این مصوبات ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به تزریق منابع به بازار سرمایه گفت: تزریق منابع از یکی از مصوبه جلسه سران قوا بوده که البته سه مصوبه ستاد هماهنگی دولت هم در این باره داشتیم. طبق مصوبات باید معادل 200 میلیون دلار از صندوق توسعه به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شود که تاکنون معادل ریالی 50 میلیون دلار آن واریز شده است که امیدواریم بتوانیم از مابقی آن استفاده کنیم.

رییس سازمان بورس ادامه داد: ضرر و زیان پالایشی هم جزو موارد 7 مصوبه با سران قوا است که هنوز ابلاغ نشده است.

دهقان دهنوی درباره سامانه بومی معاملات اظهار داشت: این سامانه معاملات یک دستاوردهای علمی و فناوری برای کشورمان است که عملیات آن نهایی شده و تا یک الی دو ماه دیگر مراسم استقرار آن برگزار می‌شود و این سامانه جدید بومی مستقر خواهد شد که شروع به کار آن با اوراق خواهد بود.

دهقان دهنوی گفت: سال گذشته سامانه معاملات با مشکلاتی مواجه شد و به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم این سامانه موجود را به روز کنیم به همین دلیل سامانه بومی طراحی و به اجرا رسید که امکان تراکنش حجم بالایی دارد و به زودی مستقر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به رونمایی محیط آزمون تنظیم‌گری گفت: موضوع محیط تنظیم آزمون بحث پذیرش ریسک است. بسیاری ایده‌ها به دلیل ریسکی که دارند فرصت اجرا را پیدا نمی‌کنند و ما می‌دانیم که به طور قطع در بین آنها ایده‌های ارزشمندی وجود دارد که می‌تواند زمینه ساز تحول باشد.

دهقان دهنوی افزود: از این رو محیط آزمایشی فراهم آوردیم که تفاوتی با محیط واقعی نداشته باشد اما تحت نظارت این ایده‌ها در آن به اجرا برسد و فرصت رشد پیدا کند.

وی تاکید کرد: همچنین از سوی دیگر ما هم آماده می‌شویم تا با پدیده‌های جدید روبرو شویم تا بدانیم با مواجه با آنها چه مقرراتی را اعمال کنیم.

دهقان دهنوی با بیان اینکه نوآوری نقش مهمی در صنعت مالی دارند و یکی از مهمترین اعضای صنعت مالی بازار سرمایه است گفت: در بحث تنظیم‌گری به دنبال این هستیم که دولت خود را از تصدی گری و دخالت دور کند و سایر ذینفعان بتوانند در تنظیم گری ها مشارکت داشته باشند.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: هدف محیط آزمون تنظیم‌گری این است که دولت به تنهایی مقررات گذار نباشد و سایر ذینفعان هم در این محیط حضور داشته باشند و واکنش تمام ذینفعان به ابزار جدید ارزیابی و نتیجه آن مقررات گذاری جدید باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز