خبرگزاری کار ایران

مخبر در پاسخ به ایلنا:

طبق اعلام وزارت بهداشت، واکسیناسیون عمومی با کوو ایران برکت از هفته جاری آغاز می‌شود/ با خود عهد کردم بعد از واکسینه شدن تمام مردم، واکسن بزنم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۴۰۷

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: تا پایان شهریور ماه حداقل 50 میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید و تحویل وزارت بهداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مخبر در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های آبرسانی اظهار داشت: یک میلیون دوز واکسن به وزارت بهداشت تحویل داده‌ایم و طبق قولی که به مردم دادیم، تا پایان خرداد 3 میلیون دوز دیگر به وزارت بهداشت تحویل می‌دهیم.

وی ادامه داد: تا پایان تیر ماه 8 میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت آماده و تحویل وزارت بهداشت می‌شود و در مرداد ماه این عدد به 12 میلیون دوز و در شهریور ماه به 25 میلیون دوز می‌رسد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: تا پایان شهریور ماه حداقل 50 میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید و تحویل وزارت بهداشت می‌شود.

مخبر با بیان اینکه مخالف واردات واکسن نیستیم، گفت: معتقدم اگر یک لحظه هم در واردات واکسن غفلت کنیم، اشتباه است و باید هرچه سریعتر چه از طریق واکسن داخلی و خارجی مردم را واکسینه کنیم.

وی با بیان اینکه قطعا تا پایان سال تمام مردم کشور واکسینه می‌شوند، ادامه داد: پس از واکسینه شدن تمام مردم، صادرات واکسن کوو ایران برکت را آغاز می‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: در حال حاضر 7 کشور تقاضای خرید کوو ایران برکت را داده‌اند اما تا زمانی که مردم واکسینه نشوند بحث فروش و صادرات واکسن کوو ایران برکت را نداریم و به همین دلیل فعلا پاسخ مکتوبی به این کشورها نداده‌ایم.

مخبر یادآور شد: تنها 5 الی 6 کشور در دنیا تولیدکننده واکسن هستند و تولید واکسن در داخل کشورمان یک دستاورد بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر درخواست از وزارت بهداشت برای استفاده اضطراری از واکسن کرونای برکت گفت: به طور معمول در دنیا تهیه واکسن و مجوز استفاده از آن در یک پروسه 12 ساله انجام می‌شود اما از آنجایی که کرونا یک موضوع بسیار حساس است که کشندگی بالایی هم دارد، تمام کشورها واکسن تولید شده را با مجوز اضطراری استفاده کرده‌اند و این یک روال است چراکه در یک مدت‌زمان کوتاه 6 ماهه امکان استفاده از یک واکسن وجود ندارد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: اینکه چه زمانی از واکسن کوو ایران برکت استفاده شود، جزو تصمیمات و اختیارات وزارت بهداشت است اما طبق اعلام وزارت بهداشت از این هفته واکسیناسیون عمومی با کوو ایران برکت آغاز می‌شود. البته ستاد اطلاع دقیقی از این موضوع ندارد و وزارت بهداشت است که باید در این باره تصمیم بگیرد.

مخبر با بیان اینکه در حال حاضر با خط تولید به بهره‌برداری رسیده، توان تولید 5 میلیون دوز واکسن در ماه را داریم که این ظرفیت باید به 30 میلیون دوز در ماه برسد.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه تاکنون چقدر برای تولید واکسن کوو ایران برکت هزینه شده است، اظهار داشت: تاکنون 3000 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: اولین دوز واکسن برکت به فرزند خودم تزریق شده و اگر از آن مطمئن نبودیم به فرزندان خود تزریق نمی‌کردیم. با خود عهد کردم که پس از واکسینه کردن تمام مردم، واکسن کرونای 100درصد داخلی بزنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز