خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آگاهی درباره تجهیزات دریافت اینترنت ماهواره‌ای نداریم/ مجوزها دست مخابرات است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۰۳۹

ماه گذشته مناطق غربی ایران تحت پوشش استارلینک (اینترنت ماهواره‌ای) قرار گرفت و امکان خرید اشتراک برای این مناطق از کشور فعال شد. درحالی که هنوز در بین مسئولان درباره نحوه استفاده از این فناوری جدید بحث‌های زیادی مطرح است، مردم یک قدم جلوتر به دنبال پاسخ این پرسش هستند که چگونه می‌توان تجهیزات دریافت اینترنت ماهواره‌ای را تهیه کرد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ با جایگزینی و عبور ماهواره‌های استارلینک از فراز ایران، بخشی از مناطق  کشور ما تحت پوشش اینترنت پر سرعت ماهواره‌ای استارلینک قرار گرفت. بر اساس اخبار منتشره شده از ماه گذشته عراق و مرزهای غربی ایران تحت پوشش اینترنت ماهواره‌ای قرار گرفته و امکان خرید اشتراک برای این مناطق فعال است.

در بین مخالفت و موافقت‌های مسئولان و سرگردانی آن‌ها برای نحوه برخورد با این تکنولوژی، مردم یک قدم جلوتر، این پرسش را مطرح می‌کنند که چگونه می‌توان تجهیزات و لوازم مورد نیاز دریافت اینترنت ماهواره‌ای را تهیه و از فرصت پیش آمده استفاده کرد؟

مهدی محبی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطاتی و لوازم جانبی تهران، در گفت وگو با ایلنا در پاسخ به این پرسش، گفت: به طور معمول شرکت مخابرات قوانین حاکم بر حوزه تامین تجهیزات مخابراتی و ارتباطی را تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: روند به این صورت است که مخابرات تعدادی از شرکت‌ها را برای تامین این تجهیزات معرفی و مجوز تامین برای آن‌ها صادر می‌کند.

به گفته محبی؛ شرکت‌های معرفی شده برای تامین تجهیزات مورد سنجش قرار می‌گیرند و تائید صلاحیت دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های تائید صلاحیت شده با مخابرات برای تامین تجهیزات قرارداد می‌بندند و پس از آن اقدام به تامین نیاز بازار می‌کنند.

اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطاتی و لواز جانبی تهران تاکید کرد: با توجه به عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی درباره چگونگی کارکرد اینترنت ماهواره‌ای و نوع تجهیزات مورد نیاز آن احتمالا تامین با تاخیر خواهد بود.

کارشناسان بر این باورند اگر ایران نتواند خود را با تکنولوژی نوین اینترنت ماهواره‌ی هماهنگ کند، از فرصت پیش آمده بهره کمتری خواهد برد و چه بسا مانند تجربیات گذشته برخی از تهدیدات آن نیز گریبان کشور را بگیرد.

 یکی از این تهدیدات قاچاق تجهیزات و لوازم مورد نیاز دریافت اینترنت ماهواره‌ی است که با افزایش پوشش آن،  بازار آن بسیار داغ خواهد شد. 

بر اساس این گزارش؛ واقعیت این است هر زمان مصرف کننده در دسترسی به تجهیزات و لوازم مورد نیاز تکنولوژی‌های جدید ارتباطی از منابع داخلی با مشکل مواجه شده، ورود و نصب تجهیزات از مسیر غیر قانونی و زیر زمینی رونق یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز