خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد:

توضیح زنگنه درباره حضور در دولت بعدی و سند همکاری ۲۵ ساله با چین/ امکان حضور شرکت‌های خارجی در توسعه فرزاد دیده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۴۷۴

وزیر نفت اظهار داشت: اگر پیشنهاد ریاست جمهوری هم داده شود قبول نمی‌کنم. من از فعالیت‌های دولتی بازنشسته می‌شوم. در سیاست خواهم ماند اما پست و مقام نمی‌گیرم؛ سیاست مانند زندگی است و نمی‌توان از آن جدا شد، سرنوشت و آینده کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه مراسم قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد B در پاسخ به سوال ایلنا درباره اینکه آیا برای قرارداد توسعه میدان فرزاد نباید منتظر نتایج مذاکرات وین و احتمال حضور شرکت‌های خارجی می‌ماندیم، گفت: تاکنون هم توسعه این میدان با تاخیر مواجه شده اما اگر شرکت‌های خارجی بخواهند بیایند مانعی نیست، پتروپارس این آمادگی را دارد و ما نیز در این قرارداد حضور و الحاق شرکت‌های خارجی را دیده‌ایم.

وی افزود: ما برای توسعه میدان، زمان زیادی را منتظر هندی‌ها ماندیم اما آنها نیامدند.

وزیر نفت در پاسخ به سوال دوم ایلنا درباره امضای قرارداد میدان آزادگان تصریح کرد: قرارداد این میدان با مجموعه‌ای از شرکت‌های داخلی به صورت کنسرسیوم طی هفته‌های آینده به امضاء خواهد رسید.

زنگنه در پاسخ به سوال سوم ایلنا مبنی بر اینکه اگر در دولت بعد پیشنهاد وزارت نفت داده شود، می‌پذیرد یا خیر، توضیح داد: اگر پیشنهاد ریاست جمهوری هم داده شود قبول نمی‌کنم. من از فعالیت‌های دولتی بازنشسته می‌شوم. در سیاست خواهم ماند اما پست و مقام نمی‌گیرم؛ سیاست مانند زندگی است و نمی‌توان از آن جدا شد، سرنوشت و آینده کشور است.

وی ادامه داد: کار دولتی حکم، پست، سمت، حقوق دولتی، راننده و پاسدار نخواهم داشت، بازنشسته می‌شوم و باید روزی 12 تا 13 ساعت کار کنم تا زندگی زن و بچه بگذرد.

وزیر نفت در پاسخ به سوال چهارم ایلنا درباره قرارداد 25 ساله و اینکه آیا سند همکاری با چین، توسعه میادین نفتی و گازی دیده شده، گفت: در این سند دو طرف ابراز علاقه به همکاری کردند و از میدان و محل مشخصی نامی برده نشده است.

زنگنه درباره توسعه گوره‌-جاسک اظهار داشت: خط لوله تمام شده و ظرف چند روز آینده آماده می‌شود که نفت وارد لوله شود. برنامه این است که اولین محموله را از جاسک صادر کنیم.

وی درباره توسعه میدان یادآوران نیز گفت: مذاکره برای توسعه این میدان در جریان است.

وزیر نفت موضوع افزایش قیمت بنزین را شایعه و جنگ روانی دانست و بیان داشت: عده‌ای این جریانات را به راه می‌اندازند که مردم را ناراحت و نزدیک انتخابات به عکس‌العمل وادار کنند. هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز