خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

آیا روی آوردن مردم به مصرف پوست مرغ صحت دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۰۷۰

با افزایش قیمت مرغ روی آوردن مردم به مصرف آلایش‌های آن مانند: دل، جگر، قلوه، پای مرغ و ... دور از ذهن نیست، چراکه قیمت کمتری نسبت به گوشت مرغ دارند و خرید آن برای اقشار کم درآمد به صرفه‌تر است، اما تقاضا برای پوست مرغ آن هم با قیمت بالا موضوع دیگری است که نیاز به بحث و بررسی بیشتر دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصرف آلایش مرغ در روزهای که قیمت این منبع پروئینی افزایش یافته رونق پیدا کرده است، تقاضا برای آلایش مرغ بیش از همه در قشر فرودست جامعه دیده می‌شود. البته این اتفاق تازه‌ای نیست و پیش‌تر نیز درباره آن خبرها و تصاویری در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است، اما فروش پوست مرغ آن‌هم با قیمت بالا به عنوان تازه‌ترین نوع از مصرف آلایش مرغ در دهک‌های پایین خبر تازه‌ای است.

بر اساس گزارشی که در همین خبرگزاری منتشر شد؛ اخبار نشان می‌دهد که در فروردین ماه پوست مرغ در حاشیه‌های شهر تهران از جمله شهریار و اسلامشهر کیلویی هشت یا حتی ۹ هزار تومان به فروش می‌رسد. 

مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران، در گفت‌وگو با ایلنا با ئایید اینکه مصرف آلایش‌های مرغ افزایش یافته است، اظهار کرد: همواره ضایعات مرغ بفروش می‌رسد و بازار آن همیشه بوده است.

وی معتقد است؛ مصرف آلایش مرغ اشکالی ندارد و می‌تواند بخشی از نیاز اقشار کم درآمد به منابع پروئینی را تامین کند.

یوسف‌خانی در پاسخ به این پرسش که آیا پوست مرغ را نیز جزو این آلایش‌ها می‌دانید، گفت: پوست مرغ مصرف خوراکی ندارد و این موضوع به واقعیت نزدیک نیست.

وی تاکید کرد: البته پوست مرغ برای مصارف صنعتی خریدار دارد و در صنعت به کار گرفته می‌شود.

یوسف‌خانی از جمله مصارف صنعتی پوست مرغ را برای کارخانه های  گریس و روغن صنعتی و... بر شمرد.

گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد؛ قیمت مرغ در سال گذشته در پایان اسفند ماه قیمت به طور متوسط در بازار آزاد تا بیش از ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان هم رسید. 

این مرکز درباره روند افزایش قیمت آورده است؛ قیمت مرغ در ۱۲ ماهه سال گذشته از این قرار بوده که بطور متوسط در فروردین ماه ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان، اردیبهشت ۱۱ هزار، خرداد ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان، تیر ماه ۱۷ هزار و ۲۰۰، مرداد ۱۷ هزار و ۹۰۰، شهریور ۱۸ هزار و ۱۰۰، مهر ۱۹ هزار و ۲۰۰، آبان ۲۴ هزار و ۲۰۰، آذر ۲۷ هزار و ۳۰۰، دی ۲۱ هزار، بهمن ۲۳ هزار قیمت خورده است.

با این میزان افزایش قیمت روی آوردن مردم به مصرف آلایش مرغ مانند: دل، جگر، قلوه، پای مرغ و ... دور از ذهن نیست، چراکه قیمت کمتری نسبت به گوشت مرغ دارد و خرید آن برای اقشار کم درآمد به صرفه تر است، اما تقاضا برای پوست مرغ آن هم با قیمت بالا موضوع دیگری است که نیاز به بحث و بررسی بیشتر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز