خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

قنادان روغن مورد نیاز را ۳۰۰ هزار تومان گران‌تر بخرند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۱۶۷

قنادان در حال حاضر بیشتر روغن مورد نیاز خود را با اختلاف 300 هزار تومان در هر ده کیلو به صورت آزاد تهیه می‌کنند.

محمد بی‌بلا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از دوگانگی در اعلام صنف قنادان در گروه‌های صنفی کرونا گفت: ما در سال گذشته با رایزنی‌های فراوان موفق شدیم صنف قنادان را در گروه یک قرار داده تا این صنف  در شرایط قرمز کرونا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: با این وجود اداره بهداشت، دهیاری‌ها و بازرسی‌های صنعت و معدن ما را جزو گروه دو می‌دانند و مرتب از طریق تلویزیون و سایر رسانه‌ها این موضوع رسانه‌ای می‌شود در حالی که قنادان جزو گروه یک هستند چراکه ضرر دو هفته تعطیلی را باید با سه ماه کار جبران کنیم.

وی مشکل بیمه و تامین روغن را از دیگر مشکلات صنف خود نام برد و گفت: قنادان ما در حال حاضر بیشتر روغن مورد نیاز خود را با اختلاف 300 هزار تومان در هر ده کیلو به صورت آزاد تهیه می‌کنند.

بی بلا خواستار همکاری دوسویه با اداره بهداشت شد و افزود: ما قنادان به صورت بیرون‌بر فعال هستیم و تلاش می‌کنیم برای بیش از پیش پروتکل‌ها را رعایت کنیم. از اداره بهداشت هم خواهشمندیم با ما همکاری کند تا ما هم بتوانیم ادامه کار بدهیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت فروش شیرینی و کیک در ایام عید گفت: امسال با گرانی مواجه بودیم اما خوشبختانه علی رغم این موضوع ضرری وارد نشد؛ توانستیم مزد کارگران را بدهیم اما هم سودی حاصل نشد.

رییس صنف قنادان جنوب تهران تصریح کرد: قنادان امسال به خاطر جلوگیری از ضررهای احتمالی و نامعلوم بودن وضعیت خرید مردم کمتر از میزان همیشگی شیرینی برای شب عید آماده کردند اما چون تمام تولید خود را به فروش رساندند به نظر می‌رسد استقبال خوب بوده است درحالیکه کاگر اضافه کاری نکرده و شیرینی زیادی نزدند.

وی با اشاره به تلاش در جهت تحقق شعار سال افزود: مشکلات دلال بازی، رانت خواری، مشکلات اداری در بیمه به ویژه مالیات و بیمه تامین اجتماعی باید مانع تولید و چرخش اقتصادی است و انتظار داریم امسال برطرف شود.

بی بلا تصریح کرد: تا مادامی که این مشکلات به حداقل نرسد ما به تمکین شعار سال مقام معظم رهبری نمی‌توانیم دلخوش باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز