خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بخشی از افزایش قیمت خیار جو سازی است/ قیمت ۹ تا ۱۴ هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۰۵۵

برخی رسانه‌ها از افزیش قیمت هر کیلوگرم خیار به 20 هزار تومان خبر داده‌اند این در حالی است که به گفته کارشناسان بخشی از این افزایش قیمت در نتیجه جو سازی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ‌هر از گاهی افزایش قیمت ناگهانی برخی از محصولات کشاورزی خبرساز می‌شود، اما به گفته کارشناسان بخشی از این افزایش قیمت‌ها مربوط به جوسازی در فضای مجازی و رسانه‌ها است.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار، در گفت‌وگو با ایلنا درباره افزایش قیمت خیار که این روزها خبرساز شده است گفت: هر چند این روزها شاهد افزایش قیمت عرضه خیار هستیم اما در برخی از اخبار نرخ‌ها غیر واقعی عنوان می‌شود. 

وی معتقد است؛ بخشی از افزایش قیمت در بازار به جو سازی باز می‌گردد که در فضای مجازی یا رسانه‌ها انجام می‌شود.

 کارگر با تاکید بر اینکه فردا یکشنبه کشف جدید قیمت محصولات سبزی و صیفی از جمله خیار انجام خواهد شد، گفت: قیمت واقعی این محصول فردا اعلام می‌شود و بهتر است تا کشف قیمت جدید درباره قیمت این محصول اظهار نظر نکنیم.

این سخنان در حالی است که بر اساس آخرین نرخنامه اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار قیمت کف هر کیلوگرم خیار رسمی 9 هزار تومان، سقف قیمت 11 هزار تومان و ممتاز 14 هزار تومان تعیین شده است.

همچنین در این نرخنامه کف قیمت هر کیلوگرم خیار گلخانه‌ای 10 هزار تومان، سقف قیمت 12 هزار تومان و ممتاز 14 هزار تومان  است.

لازم به ذکر است؛ بر اساس قانون خرده فروشی‌ها می‌توانند 35 درصد سود برای خود در نظر بگیرند، ضمن قیمت فاکتور مبنای تعیین قیمت در خرده فروشی‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز