خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

چشم‌انداز بازار ارز کاهشی است/ انتقال سرمایه به بخش نامولد کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۵۷۴

استاد اقتصاد دانشگاه تهران اظهار داشت: چشم انداز منفی بازار ارز سرمایه‌گذار مولد را در بخش حقیقی پابرجا و کمک می‌کند تا اتفاق انتقال سرمایه به بخش نامولد کمینه شود.

حسین درودیان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد روند نرخ ارز و تاثیر آن بر انتقال نقدینگی به سمت تولید اظهار داشت: به نظرم چشم انداز بازار ارز کاهشی است، منتها کسانی که در این بازار ارز خرید و فروش می‌کنند سرمایه گذران مالی هستند نه سرمایه گذارن مولد. طبقه سرمایه گذار مالی به دنبال سود دارایی است بنابراین زیاد نمی‌توان تصور کرد، تحت شرایطی مانند سودآوری یک بازار باعث تبدیل سرمایه گذار مالی به سرمایه گذار مولد و صنعتی شود.

وی ادامه داد: این موضوع تابع عوامل زیاد است بنابراین جذب نقدینگی به سمت تولید موضوعی است که زیاد نمی‌توان روی آن حساب باز کرد.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اما جنبه مثبت این است که؛ سرمایه گذاران مولد سود خود را با بازدهی سایر بازارها مقایسه می‌کنند و از این حیث خوب است که این طبقه را روی کسب و کار خود پابرجا می‌کند.

درودیان تصریح کرد: این چشم انداز منفی بازار ارز سرمایه‌گذار مولد را در بخش حقیقی پابرجا و کمک می‌کند تا اتفاق انتقال سرمایه به بخش نامولد کمینه شود اما اینکه نقدینگی به سمت تولید انتقال یابد اتفاق بزرگ، سختی و تابع عوامل ساختاری است که چشم انداز منفی بازار ارز کمکی زیادی به آن نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز