خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

قرارداد دوجانبه پولی، مبادلات ایران و ارمنستان را تسهیل می‌کند/ اثربخشی موافقتنامه گمرکی افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۶۵۸

وزیر اقتصاد اعلام کرد: قرارداد دوجانبه پولی و بانکی و بیمه‌ای بویژه اعتبار صادرات و سرمایه گذاری و نیز تأسیس بانک مشترک، موجب تسهیل مبادلات تجاری و سرمایه گذاری طرفین شده و مدلی برای تسویه مالی دو طرف خواهد بود.

به گزارش ایلنا از وزارت اقتصاد، دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با واهان کروبیان وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان اظهار داشت: حجم  تجارت کنونی بین دو کشور در حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که با توجه به ظرفیت صادرات و واردات دو کشور و در صورت توسعه همکاری های دو جانبه می‌تواند تا یک میلیارد دلار افزایش یابد.

وی ادامه داد: جذب و توسعه سرمایه گذاری‌های خارجی و توسعه همکاری ها در حوزه های نفت و گاز و انرژی بین دو کشور و سرمایه گذاری برای تولید برند مشترک برای بازار بزرگ کشورهای اتحادیه اوراسیا و تمرکز بر خط راه آهن ایروان- جلفا- تهران از زمینه هایی است که می‌تواند به ارتقاء روابط اقتصادی دو طرف کمک نماید.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: برای ارتقای روابط اقتصادی دو کشور، تسهیل و توسعه امور گمرکی دو کشور  اثربخشی موافقتنامه گمرکی فی مابین  را بایستی افزایش دهیم.

دژپسند خاطرنشان کرد: قرارداد دوجانبه پولی و بانکی و بیمه‌ای بویژه اعتبار صادرات و سرمایه گذاری و نیز تأسیس بانک مشترک، موجب تسهیل مبادلات تجاری و سرمایه گذاری طرفین شده و مدلی برای تسویه مالی دو طرف خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز