خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق ایران و کره‌جنوبی در گفت وگو با ایلنا:

آغاز مذاکره با کره جنوبی برای تهاتر پول‌های بلوکه شده با واکسن کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۱۲۶

رییس اتاق ایران و کره جنوبی از مذاکره با کره‌ای‌ها برای تهاتر 8.5 میلیارد دلار پول بلوکه شده کشورمان با انواع کالا خبر داد که بخشی از این کالاها، واکسن کرونا است.

حسین تنهایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره جزییات جلسه اعضای اتاق با معاون اول رییس جمهور درباره تعیین تکلیف پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای با آقای جهانگیری درباره پول‌های بولکه شده کشورمان در کره جنوبی داشتیم و پیشنهاداتی برای ارایه به کره در رابطه با نحوه تهاتر دلار‌های ایران در این کشور با انواع کالا فهرست شد.

وی ادامه داد:‌ کره‌ای‌ها هنوز اقدام اجرایی برای تهاتر یا آزادسازی پول‌های بلوکه شده انجام نداده‌اند و در جلسه روز گذشته راهکارهای مورد نظر برای تهاتر را به معاون اول ارایه کردیم.

رییس اتاق ایران و کره‌جنوبی با اشاره به برگزاری جلسه هیات ایرانی با کره‌‌ای‌ها برای ارایه راهکارها و پیشنهادات درباره تهاتر دلارهای ایران با انواع کالای کره‌ای گفت: در جلسه روز گذشته با آقای جهانگیری، نوع کالاهای قابل تهاتر و تعرفه‌ آن‌ها را مشخص کردیم و باید دید در جلسه آینده با کره‌ای‌ها برای تهاتر تا کجا پیش می‌رویم و آنها برای تهاتر با فهرست مشخص شده مد نظر ایران، چقدر همکاری می‌کنند.

تنهایی درباره کالاهای مد نظر برای تهاتر دلارهای ایران با کالاهای کره‌ای اظهار داشت: با توجه به اولویت‌های کشور؛ مواد اولیه، دارو، مواد پتروشیمی، قطعات خودرو و لوازم خانگی و قطعات لوازم خانگی را جز اولویت‌های لیست تهاتر پول‌های بلوکه شده با کالاهای کره‌ای قرار داده‌ایم.  

وی تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع بحث تهاتر دلارهای بلوکه شده ایران در کره با واکسن کرونا است که در جلسه روز گذشته با آقای جهانگیری به این موضوع پرداختیم و هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت درباره این موضوع در حال انجام است.

تنهایی با بیان اینکه رقم پول‌های بلوکه شده در کره چیزی حدود 8 تا 8.5 میلیارد دلار است، ادامه داد: برای واردات هر یک از کالاهای تهاتر شده به ازای پول‌های بلوکه شده، رقمی را در نظر می‌گیریم اما باید دید کره‌ای‌ها در این‌باره چقدر با ایران همکاری و همراهی می‌کنند.       

رییس اتاق ایران و کره‌جنوبی درباره هزینه نگهداری از پول‌‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی گفت: در بسیاری از کشورها بانک‌ها برای نگهداری از سپرده‌های مردمی، هزینه‌ای را دریافت می‌کنند و این رقم بسیار ناچیز است و در چارچوب نظام و سیستم بانکی کشورها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز