خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

افزایش مصرف میوه در شب یلدا به رغم شیوع کرونا/ انار و هندوانه در صدر تقاضای خریداران

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۲۰۴

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا در دورهمی خانواده‌ها هر کس سهمی از میوه شب یلدا را خریداری و به مهمانی می‌آورد، اما امسال هر خانواده برای مصرف خود انواع میوه‌های یلدایی خریداری کرد و این موضوع میزان مصرف را افزایش داد.

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه برخلاف پیش بینی‌ها مصرف میوه‌های یلدایی افزایش داشت، اظهار کرد: انتظار می‌رفت به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو شدن مهمانی‌های شب یلدا شاهد کاهش تقاضا برای خرید میوه‌های یلدایی باشیم، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد استقبال مردم بسیار خوب بوده است.

وی یادآور شد: از مردم خواسته شد برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن از برگزاری مهمان‌های شب یلدا خودداری کنند و از چند وقت قبل از یلدا از طریق رسانه‌ها مردم تشویق شدن که از جمع شدن دورهم پرهیز کنند.

کارگر ادامه: همچنین ساعت رفت آمد محدودتر از قبل شد و از اصناف خواستند که ساعت 6 اقدام به بستن مغازه‌ها کنند.

وی نتیجه این اقدام را کاهش مهمانی‌ها و دورهمی‌ها شد و مردم ترجیح دادن در خانه بمانند.

کارگر با تاکید بر اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا در دورهمی خانواده‌ها، هر کس سهمی از میوه شب یلدا را خریداری و به مهمانی می‌آورد، افزود: اما امسال هر خانواده برای مصرف خود انواع میوه‌های یلدایی خریداری کرد و این موضوع میزان مصرف را افزایش داد.

به گفته وی؛ ماندن در خانه و خرید خانواده برای مصرف خود موجب شد فروش میوه‌های یلدایی افزایش داشته باشد.

کارگر بیشترین فروش را مربوط به انار و پس از آن هندوانه،‌ ازگیل و انگور عنوان کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار افزود: علاوه بر میوه‌های ذکر شد در شب یلدا شاهد افزایش مصرف سایر میوه‌ها از جمله پرتقال و سیب نیز بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز