خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت؛

عده‌ای سودجو به بیت المال مردم آسیب رسانده‌اند/ موافقم تک نرخی ارز هستم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۱۳۲

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نمودارها و مستندات واردات صنایع غذایی در سال 98 و سال های قبل از آن، گفت: این آمارها سندی است که ثابت می‌کند عده‌ای سودجو بدون در نظر گرفتن منافع کشور بدون توجه به شرایط خاص آن و تحریم‌ها چگونه به بیت المال و مردم آسیب رسانده‌اند.

به گزارش ایلنا از نقل از فدراسیون تشکل های صنایع غذایی کشاورزی ایران، درپی درخواست متعدد صنایع غذایی، امروز جلسه ای با حضورعلی رضا رزم حسینی، از وزیر صنعت، معدن و تجارت، و نمایندگان فدراسیون تشکل های صنایع غذایی کشاورزی ایران و چند تشکل دیگر برگزار شد. 

در این جلسه رزم حسینی ضمن تاکید  بر نمودارها و مستندات واردات سال 98 و سال های گذشته اظهار کرد: این آمارها سندی است که ثابت می کند که عده ای سود جو  بدون در نظر گرفتن منافع کشور و میهن دوستی با توجه به شرایط خاص کشور و تحریم ها چگونه به بیت المال و مردم آسیب رساندند 

وی افزود: با قاطعیت اعلام می کنم که اجازه نمی دهم این شرایط تکرار شود و دستورات لازم برای جلوگیری از تکرار آن را صادر کرده ام .

رزم حسینی با طرح این پرسش که چرا با ارز 4200 تومانی همه یکباره وارد کننده شدند و افزود: این آمارها شرم آورست  و هر چند کار دشواری است اما با توجه به توافقنامه ای که با بانک مرکزی داریم با هماهنگی های لازم توافقات لازم قطعا اوضاع را سامان خواهیم داد 

وی سپس خطاب به معاونین دستور داد  که بصورت قاطع با مسئولیت خودم تمامی  قوانین دست و پا گیر مجوزها رو  ازبین ببرده و اجازه ندهند هیچ تولید کننده ای معطل مجوز شود.

وی درباره تک نرخی شدن نرخ ارز گفت: در مورد تک نرخی شدن ارز موافقم چراکه اعتقاد دارم ارز چند نرخی شدیدا باعث رانت و فشار به مردم بوده است.

وزیر صمت همچنین در این جلسه دستور داد کمیته ای توسط تشکل ها ی صنایع غذایی تشکیل شود تا این کمیته بصورت جدی امور را بررسی و راه حل هایی را جهت  اجرایی شدن ارائه دهد.

در ادامه این جلسه محسن نقاشی، محسن نقاشی دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران، سخنان وزیر صمت را تابو شکنی دانست و گفت: هر یکسا عت  جلسه با تشکلها برابر با هزار ساعت جلسه با مدیران دولتی است چراکه تولید کنندگان و تشکل ها درد تولید کنندگان را می دانند و راه حل ها دارند.

وی تاکید کرد: اگر به جای تصمیم گیری ها و بخشنامه هایی خلق الساعه از قبل با تشکل ها مشورت شود، قطعا حاصل بهتری خواهد داشت .

نقاشی از وزیر صمت درخواست کرد بعضی از امور را به تشکل ها واگذار کند و در مدت کوتاهی شاهد تاثیرات آن باشد. 

وی اظهار کرد: با ارز 4200 تومانی عده ای ثروت ها به جیب زدن و متاسفانه خیلی از واحدهای تولیدی نابود و تعطیل شدند. ارز 4200 تومانی جز زیان تولید کننده چیزی نداشته و امروز تک نرخی شدن بهتر از روز دیگر است. 

وی با اشاره به هشدار چندماه پیش صنایع غذایی درباره کمبود روغن گفت: چند ماه پیش در مورد کمبود روغن اخطار دادیم متاسفانه توجه ای نشد  امروز شاهد مشکلات و کمبودهای این ماده غذایی در بازار مصرف هستیم. 

نقاشی تصریح کرد: این کمبودها را عده ای برای  سود جویی بوجود می آورند و با قیمت های چند برابری روغن را می فروشند.

وی گفت: شرایط به نحوی است که سودجویان ارز بالا میرود مواد اولیه کارخانه  گران میشود ارز پایین میاد مواد گرانتر می شود  و در نهایت تولید کننده و مردم متضرر می شوند.

نقاشی در ادامه سخنان خود درباره مشکلات صدور مجوز تولید اظهار کرد: در مورد صدور مجوزها ماه ها طول می کشد که  صادر شود.

وی همچنی از وزیر صمت خواست صدور مجوزها را به فدراسیون واگذار کند تا ظرف 24 ساعت مجوز ها رو برابر قانون صمت صادر کنند.

نقاشی تاکید کرد: متاسفانه بعضی از مدیران میانه  وضعیت تولید را مناسب و عادی گزارش می کنند و این انحرافات و تملقات به تولید ضربه وارد کرده است 

وی درباره حقیقت امروز تولید گفت: حقیقت اینست که وضع تولید خوب نیست 

نقاشی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در نهایت راه حل را اجرایی شدن قانون محیط کسب و کار می دانیم و درخواست داریم که در برنامه هفتم توسعه فدراسیون صنایع غذایی بعنوان نماینده تولید کنندگان صنایع غذایی شناخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز