خبرگزاری کار ایران

خوانساری؛

ارز ترجیحی ضربه بزرگی به اقتصاد زد/ فرار مغزها شدت گرفته است/ ساختار غلط اقتصادی پیش از انقلاب هم وجود داشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۸۶۰

رییس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: در سه سال گذشته رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری منفی بوده و فرار مغزها شدت گرفته که یکی از دلایل آن مناسب نبودن محیط کسب و کار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود خوانساری در ششمین دوره همایش مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: قانون مبارزه با فساد سال ۸۷ مجلس تصویب شد اما بعد از ۱۳ سال هنوز آن طور که باید و شاید نتوانستیم با فساد مبارزه کنیم به جای مبارزه با علت به معلول‌ها می‌پردازیم. 

خوانساری اضافه کرد: چند علت مهم زمینه‌ساز فساد شدند یکی از آنها ساختار غلط اقتصادی است که از قبل از انقلاب این ساختار وجود دارد و در آن دولت بزرگ و با اقتصاد نفتی است که در  همه بخش‌ها دخالت دارد‌. 

وی افزود: در سه سال گذشته رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری منفی بوده و فرار مغزها شدت گرفته که یکی از دلایل آن مناسب نبودن محیط کسب و کار است.

وی ادامه داد: غیر شفاف بودن فضا یکی از مهمترین علل فساد  است البته از دیگر عوامل اصلی فساد می‌توان به انحصار اشاره کرد. 

خوانساری در ادامه به شرکت‌های خصولتی و ارز ترجیحی پرداخت و گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی ضربه بزرگی به اقتصاد زد و باعث شد سوبسید به محصولات خارجی اختصاص یابد.

وی همچنین با اشاره به تغییرات سریع قوانین و مصوبات تاکید کرد: قوانین و مقررات باید مشخص باشند تا نتوان از آن تفاسیر مختلف به دست آورد و همینطور تغییرات متوالی نداشته باشند. امضای طلایی نیز باید حذف شود. آخرین عامل برای مبارزه با فساد آزادی رسانه‌ها است رسانه‌های آزاد می‌توانند در مبارزه با فساد موثر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز