خبرگزاری کار ایران

فروش سفته و برات در تهران ۲۶ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۴۱۸

حدود ۴۵۴ میلیارد ریال سفته و برات در هفت ماه اول سال ۹۹ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، براساس آمار بانک مرکزی، بالغ بر ۶۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال سفته و برات در مهرماه ۹۹ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل ۱۳.۲ درصد کاهش و نسبت بـه ماه مشابه سال قبل ۸.۷ درصد افزایش یافت. در هفت ماه اول سال ۹۹ حدود ۴۵۴ میلیارد ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 فروش سفته و برات در تهران ۲۶ درصد افزایش یافت

طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در مهرماه ۹۹ معادل ۷۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۵۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب بـه اعداد ۸۱.۸ و ۸۵.۹ رسید که در مقایسه با ماه قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۱۲.۹ درصد و ۴۰.۵ درصد کـاهش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۱۹.۹ درصد و از لحاظ مبلغ ۳.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در مهرماه ۹۹ به عدد ۱۰۴.۹ رسید. عدد شاخص مذکور در مهرماه ۱۳۹۸ معادل ۸۷.۲ بوده است. در هفت ماه اول سال ۱۳۹۹ معادل ۴۶۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۳۷۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد.

در این دوره، متوسط شاخص‌های تعـداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۸۱.۳ و ۱۰۶.۴ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۷.۵ درصد و از لحاظ مبلغ ۵۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده درهفـت ماه اول سال ۹۹ به عدد ۱۲۲.۴ رسید. عدد شاخص مذکور در هفت ماه اول سال ۹۸ معادل ۹۲.۳ بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز