خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

راه‌اندازی مرکز تخصصی آموزش و تفریحات هوایی در جزیره کیش

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۲۲۸

علی عرب از راه‌اندازی یک مرکز تخصصی آموزش و تفریحات هوایی در جزیره کیش خبر داد که این مجموعه علاوه بر آن در نقاط مختلف جزیره امکان پرواز پاراگلایدر و بالن تفریحی، هلیکوپتر و جایروکوپتر و پرواز با هواپیماهای فوق سبک مهیا خواهد بود.

علی عرب مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فعالیت‌های 9 ماهه گذشته  این شرکت گفت: با توجه به اینکه فرودگاه و بنادر در کیش به عنوان دروازه‌های حمل و نقل مسافری و تجاری می باشد، لازم است که در این دو بخش خدمات خوب و متمایزی در زمینه حمل و نقل هوایی و دریایی ارائه شود و تلاش شرکت بر این بوده با استقرار و بهره برداری از سامانه‌های یکپارچه، متمرکز و جامع در بنادر و فرودگاه به ارائه خدمات شفاف و سریع به گردشگران و کیشوندان  بپردازد.

وی ادامه داد: هم اکنون 13 ماژول از سامانه جامع بنادر به  صورت مجزا در حوزه دریایی، عملیات بندری ، تخلیه و بارگیری، عملیات اسنادی و مالی، آمار آنلاین به همراه مانیتورینگ مربوطه و در نهایت ارائه تمام خدمات تمام الکترونیکی بندری در بنادر کیش به بهره برداری رسیده و همین مساله در زمان به شدت صرفه جویی کرده به گونه‌ای که در گذشته ترخیص یک خودرو حداقل یک ساعت زمان می‌برد اما امروز کمتر از چند دقیقه طول نمی‌کشد و همه موارد همچون خرید بلیت، پرداخت عوارض و مسائل دیگر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

علی عرب گفت: در بحث ورود و ترخیص کالا از طریق فرودگاه و سیستم هوایی کیش مقدمات لازم برای عقد قرارداد و راه اندازی کارگو در فرودگاه بین المللی کیش توسط سرمایه گذاران خصوصی در دست بررسی و اقدام است. همچنین در حوزه بنادر تجاری نیز با همکاری بخش خصوصی سامانه‌ای برای کامیون‌ها و وسائط نقلیه سنگین در حال راه‌اندازی می باشد تا ورود و خروج با کیفیت بهتری انجام گیرد.

وی با اشاره به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بنادر و فرودگاه‌ها افزود: این پروژه‌ها کاملا اقتصادی و درآمدزا هستند و با مشارکت بخش خصوصی و به صورت BOT انجام می‌شود و مدت زمان هر طرح متفاوت خواهد بود اما اینکه ما به جای هزینه دولتی از بخش خصوصی استفاده می‌کنیم اقدامی است که به نفع منافع ملی خواهد بود.

ایشان در ادامه از تکمیل پروژه ساخت مخازن سوخت هواپیما در فرودگاه کیش خبر داد و با بیان اینکه با توجه به بهره برداری از پایگاه ذخیره سازی سوخت رسانی هواپیما در فرودگاه بین المللی کیش، تامین سوخت فرودگاهی؛ بحث ایمنی در ذخیره سازی سوخت و افزایش ظرفیت ذخیره سازی روزانه سوخت در فرودگاه، در شرایط هوایی نامناسب و زمان های پرتردد نیز با اطمینان خاطر و کیفیت بیشتری قابل انجام خواهد بود؛ بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه پایگاه سوخت رسانی فرودگاه بین المللی کیش؛ از استانداردهای روز دنیا برخوردار است، گفت ساخت مخازن ۵۲۰۰ متر مکعبی سوخت هواپیما در فرودگاه کیش پروژه دیگر در حال اجرای این شرکت است و اتصال این مخازن به مخازن شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی از برنامه های آتی برای پایگاه سوخت رسانی فرودگاه بین المللی کیش می باشد.

وی ادامه داد: طی مطالعات انجام شده 20  بسته فرصت سرمایه‌گذاری جذاب با طرح توجیهی جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی آماده شده که در این بسته‌ها، ابتدا فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش مورد نظر با توجه به اهداف کلان‌، سیاست‌های بالادستی‌، زیر‌ساخت‌ها، قابلیت‌ها و محدودیت‌های بخش‌، احصاء شده و اولویت‌بندی می‌شوند و پس از آن بر اساس منابع و سیاست‌های کلان شرکت طرح‌های امکان‌سنجی تهیه و به سرمایه گذاران ارائه می گردد.

علی عرب افزود: اسکله 35 هزار تنی بندر تجاری جزیره کیش آماده بهره‌برداری است ر فقط نیاز به لایروبی بستر دارد وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از ورود و خروج کالا از طریق  اسکله 35 هزار تنی در حوزه دریایی انجام می شود لذا پهلوگرفتن کشتی های بزرگ و کانتینربر نیاز به لایروبی حوضچه مورد نظر به عمق  11 تا 14 متر را دارد.

وی گفت: با توجه به این که کیش در کریدور تردد کشتی های بین المللی قراردارد این اسکله می‌تواند سهم بسزایی در توسعه حمل و نقل دریایی  و تامین زیرساخت های لازم برای کشتی‌های عبوری باشد.

وی ادامه داد: طرح‌هایی همچون سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و قایق‌ها در بنادر تجاری کیش ، توسعه آشیانه هواپیماها و سرویس و نگهداری هواپیما، کترینگ فرودگاهی و راه اندازی مجموعه آ‌موزش و تفریحات هوایی کیش از جمله برنامه‌هایی است که با مشارکت بخش خصوصی در حال بررسی و فراهم نمودن مقدمات اجرایی آن می باشیم.

علی عرب تصریح کرد: راه اندازی مجموعه آموزش تفریحات هوایی کیش با استانداردهای جهانی و نمونه های بین المللی؛ و پرواز با  هواپیماهای فوق سبک و هلی کوپتر برای گردشگران تجربه ای  فراموش نشدنی و یک سفر اکتشافی واقعی را بهمراه خواهد داشت که با اقدامات صورت گرفته بزودی موفق به دریافت مجوزهای مربوطه از سازمان هواپیمایی خواهیم شد تا شاهد حس زیبای پریدن و لذت پرواز برای آن عده از افرادی باشیم که دل شان می خواهد طرح زیبای جزیره کیش را از آسمان ببینند.

علی عرب گفت: شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش، با دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، از آغاز شیوع بیماری کرونا تا کنون، بر اساس دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشور و سازمان بنادر دریایی کشور، وزارت بهداشت و شورای سلامت کیش کلیه اقدامات لازم را به منظور ایمن سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به انجام رسانده است که از اقدامات شاخص می توان به ضد عفونی نمودن تمامی بخش ها و سالن های فرودگاه و بنادر، ضد عفونی هواپیما و شناورها و... ضد عفونی بار مسافران ، پایش و غربالگری مسافران و هم چنین مشخص نمودن محل ایستادن و نشستن افراد به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و الزام استفاده از ماسک در تمامی اماکن فرودگاه و بنادر اشاره کرد.

لازم به ذکر است که نظارت بر اجرای دستورالعمل های وزارت بهداشت؛ با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش و پرسنل فرودگاه بین المللی کیش؛ در حال انجام می باشد.

وی  با بیان اینکه به زودی فراخوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر و فرودگاه‌های جزیره کیش را منتشر خواهیم کرد و در راستای راهبردهای اساسی شرکت از سرمایه گذارهای داخلی و خارجی در اجرای طرح ها و فرصت های سرمایه گذاری مربوطه دعوت بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز