خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

قاچاق موجب تضعیف و تعطیلی تولید و گسترش بیکاری می شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۲۸۴

استاندار قزوین از قاچاق به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی نام برد و گفت: قاچاق موجب تضعیف و تعطیلی تولید و گسترش بیکاری می‌شود و به این ترتیب امنیت کشور را نشانه می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین افزود: همه ما مکلف هستیم تا ماموریت ها و وظایف خود را در این ستاد به شکل احسن و بدون نقص دنبال کنیم و در صورت کوتاهی باید پاسخگو باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه قاچاق کالا ارتباط مستقیمی با بیکاری و از دست رفتن فرصت های شغلی در جامعه دارد، اظهار داشت: هر یک شغلی که از بین می رود، یک تهدید جدید برای امنیت کشور پدید می آید.

جمالی پور گفت: باید با استفاده از همه روش‌ها و ظرفیت‌های قانونی برای کاهش قاچاق کالا و مقابله با قاچاقچیان که امنیت اقتصادی جامعه را به خطر می اندازند، تلاش کنیم.

استاندار قزوین همچنین با اشاره به رشد کشفیات قاچاق و برخی اختلافات آماری بین دستگاه های عضو ستاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان،گفت: باید شاخص ها و داده های هر بخش به شکل دقیق ارزیابی شود تا علت افزایش قاچاق به دقت بررسی و استخراج شود، البته نوسانات ارزی و برخی محدودیت‌های وارداتی در این موضوع بی تاثیر نبوده است.

استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود خواست تا عملکرد کمیته های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بررسی و ارزیابی شود و از اعضای کمیته های موفق قدردانی به عمل آید.

وی افزود: با هدف کاهش قاچاق کالا پیشنهاد می شود با مشارکت دستگاه های مربوطه مانند صنعت و معدن و تجارت، شرکت نفت،گمرک، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی،نیروی انتظامی و دستگاه قضایی کمیته ای برای تشدید مجازات و افزایش هزینه های جرایم قاچاق در استان تشکیل و موارد جمع بندی شده را بررسی و تصویب به مراجع کشوری ارسال کنند.

استاندار قزوین همچنین گفت: همه اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید با اطلاعات کامل و جامع نسبت به وضعیت قاچاق و اثرات آن در ابعاد مختلف اقتصاد در جلسات حضور پیدا کنند. 

جمالی‌پور در ادامه بر جلوگیری از قاچاق‌چوب به ویژه در منطقه الموت تاکید کرد و افزود: قطع درختان تعرض بر حقوق بیت المال و انفال است و باید با جدیت با آن برخورد شود.

وی همچنین از نیروی انتظامی خواست تا آمار کشفیات قاچاق را به ریز برحسب بخش و شهرستان ها اعلام کنند تا بر حسب وضعیت هر شهرستان به فرمانداران برای مقابله با قاچاق ماموریت داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز