خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس در قزوین:

«شیرین بیان» ضد کووید ۱۹ است/ ضرورت حضور نیروهای مسلح در مقابله با کرونا/ با اجرای طرح شهید سلیمانی،می‌توان کرونا را غیردولتی اداره کرد+صوت

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۹۳۶

دبیر کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس شورای اسلامی گفت: طب سنتی برای کنترل کرونا در چین بسیار نقش داشته و مطالعات نیز ثابت کرده که شیرین بیان ضد کووید ۱۹ است.

به گزارش خبرنگار ایلنای قزوین، فاطمه محمدبیگی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین افزود: در کشورهای چین، تایوان و اروپا برخوردهای مقتدرانه‌ در اجرای شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و طب سنتی ۳ عامل مهم در کنترل همه گیری کرونا بوده است.

او با بیان اینکه در کشور چین طب سنتی برای کنترل کرونا بسیار نقش داشته، گفت: این روزها ساعات کاری عطاری‌ها باید افزایش یابد و مطالعات ثابت کرده که شیرین بیان ضد کووید ۱۹ است.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه عطاری‌ها نباید همانند مغازه‌های دیگر تعطیل شوند، اظهار داشت: عطاری‌ها باید همانند داروخانه‌ها با ارائه داروهای گیاهی به مردم خدمت کنند و این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

این نماینده مجلس بر تشویق رعایت‌کنندگان شیوه‌ نامه‌های بهداشتی کرونا در ادارات و جامعه تاکید کرد و گفت: مدیران  ادارات مختلف که در این زمینه فعال هستند باید شناسایی و تشویق شوند یا نوعروسی که تنها با چهار نفر سر سفره عقد می‌نشیند،باید از سوی سازمان‌های فرهنگی مربوط مورد تشویق قرار گیرد.

محمدبیگی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ضرورت حضور نیروهای مسلح در صحنه مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: منظور ما از نیروهای مسلح این نیست که اسلحه بکشند، بلکه باید حضور داشته باشند، چون مردم وقتی لباس سبز نیروی انتظامی و یا ارتش را می‌بینند دلشان آرام می‌شود.

به گفته دبیر کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس شورای اسلامی، تا کنون ستاد کرونا دولتی اداره می‌شد از این رو طرح علمی و جامع شهید سلیمانی با هدف ورود عوامل بسیج برای ریشه کن کردن بیماری کووید ۱۹ به صورت تفاهم نامه با چندین دستگاه آماده شده و می‌توان از این به بعد فاجعه تلفات کرونا را غیر دولتی اداره کرد.

محمدبیگی تصریح کرد: همه گروه‌های جهادی، سپاه و سازمان تبلیغات باید در کنار پایگاه‌های بسیج قرار گرفته و به صورت مدیریت واحد طرح شهید سلیمانی را به شکل بسیجی وار همانند واکسن فلج اطفال در دهه‌های گذشته عملیاتی کنند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره فاجعه بار بودن تلفات کرونا تشریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی روزانه ۶۰ رزمنده شهید می‌شد، اما اکنون به دلیل بیماری کرونا روزانه شاهد مرگ ۵۰۰ نفر هستیم که به نوعی هشت تا ۹ برابر جنگ تحمیلی است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نشستی که با رؤسای سازمان تامین اجتماعی داشتیم ۱۶ تخت بستری به مراکز درمانی استان قزوین افزوده  و قرار شد تا ساعات کار خودشان را نیز افزایش دهند.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: با ورود سپاه و صنایع دفاع برای تامین دستگاه اکسیژن ساز، به زودی شاهد رفع کمبود این دستگاه‌ها خواهیم بود.

او یادآور شد: طرح دو فوریتی قرنطینه به مدت ۲ هفته در دستور کار مجلس قرار گرفته تا از شدت تلفات مردمی و کادر درمان و پزشکی کاسته شود که در آن به بستن ورودی و خروجی شهرها نیز اشاره شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز