خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنای سمنان مطرح شد:

گسترش سالک در دامغان/ابتلای 280 نفر از شهروندان امیریه به سالک/ دانایی:کمبود واکسن و دارو نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۹۳۹

هر چند منابع غیر رسمی آمار مبتلایان به سالک در سمنان را بیش از این عنوان می‌کنند اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ابتلای 280 نفر شهروندان امیریه دامغان به سالک خبر داد و گفت: هیچ‌گونه کمبود واکسن و داروی مبارزه با زخم سالک نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، روز گذشته- سه‌شنبه ۱۹ آبان ماه- تعدادی از شهروندان و بیماران مبتلا به سالک در امیریه با اجتماع مقابل در ورودی مرکز خدمات جامع سلامت از رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواستار رسیدگی عملی و مقابله جدی با این مشکل شدند.

این تعداد از  بیماران از ضعف بهداشت و درمان دامغان و امیریه گله‌مند بوده و به ایلنا گفتند:چراکسی به فکر مبتلایان نیست و معلوم نیست  تا کی باید  شهروندان قربانی این بیماری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان هم در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی بر آخرین اقداماتی که برای مبارزه با این بیماری انجام شده،گفت : سالک در دامغان در حال گسترش است از این رو همکاری بین بخشی دستگاه‌های مختلف و مردم برای کنترل سالک بسیار مهم است. 

دانایی خاطرنشان ساخت: در سال جاری امیریه دامغان مهم‌ترین کانونی بود که زخم سالک شیوع پیدا کرد هر چند شبکه بهداشت و درمان دامغان 5 نوبت لانه کوبی کرد.

او با اشاره به پیش‌بینی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در میزان شیوع سالک تصریح کرد: شهروندان نگران نباشند با کمبود واکسن و داروی سالک مواجه نیستیم.

گسترش سالک در دامغان/ابتلای 280 نفر از شهروندان امیریه به سالک/ دانایی:کمبود واکسن و دارو نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: برای درمان زخم سالک دو روش وجود دارد که علاوه بر تزریق واکسن از روش کرایو تراپی نیز استفاده می شود.

نوید دانایی در ادامه این گفت و گو از افتتاح بخش icu بیمارستان ولایت دامغان خبر داد و گفت: این بخش با 12 تخت به زودی به بهره برداری می رسد و تجهیزات مورد نیاز تدارک دیده شده است که به محض تکمیل عملیات ساختمانی افتتاح می شود.

او یادآور شد: با انتقال بخش دیالیز بیمارستان ولایت به بیمارستان رضایی 30 تخت به بیمارستان ولایت اضافه می شود که قسمتی از کمبود فضای درمانی شهرستان برای درمان بیماران کرونایی حل می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: مخالف ساخت و تجهیز بیمارستان دوم دامغان نیستیم و پس از اعلام نظر فرمانداری در مورد استحکام سنجی، مراحل اجرایی این پروژه را دنبال می کنیم.

نوید دانایی با تکذیب محدودیت اختیارات مدیران زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان ها گفت: مدیران در حوزه کاری خودشان اختیار تام دارند و برخی از امور از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی واگذار نشده است.

او تصریح کرد: امکان دارد در برخی از موارد مدیران زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان ها نیاز به مشورت داشته باشند و ما به آنها راهنمایی دهیم اما نظر نهایی را خودشان می دهند هر چند اظهار نظر پیرامون کرونا در حوزه اختیارات رؤسای دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز