خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد:

کسب رتبه ششم دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی موضوعی تایمز 2021

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۴۱۲

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از کسب رتبه ششم در رتبه‌‌بندی موضوعی تایمز 2021 در حوزه‌‌های مهندسی و فناوری و علوم فیزیک توسط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل بضاعت‌پور عنوان کرد: بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه محقق اردبیلی موفق شده است در حوزه‌ مهندسی و فناوری رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۱ برای اولین بار از میان ۱۰۹۸ دانشگاه حاضر از سراسر دنیا رتبه‌ ۴۰۰-۳۰۱ را کسب کند و به همراه دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران و یاسوج در رتبه ششم قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه در رتبه‌بندی موضوعی حوزه مهندسی و فناوری ۲۰۲۱ تایمز  تعداد ۳۸ دانشگاه از ایران حضور دارند، افزود: یکی از رتبه‌‌بندی‌های مهمی که رتبه‌بندی جهانی تایمز به صورت سالانه انجام می‌‌دهد، ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌‌های موضوعی مختلف است.

وی همچنین از حضور درخشان این دانشگاه در رتبه‌‌بندی موضوعی تایمز در حوزه‌ علوم فیزیکی۲۰۲۱ خبر داد و گفت: بر اساس این رتبه‌بندی، دانشگاه محقق اردبیلی موفق شده است در حوزه‌علوم فیزیکی رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۱ برای اولین بار از میان ۱۱۴۹ دانشگاه حاضر از سراسر دنیا رتبه‌ ۶۰۰-۵۰۱  را کسب کند و به همراه دانشگاه‌های صنعتی شریف، شیراز، تبریز، علم و صنعت ایران و لرستان در رتبه ششم قرار گیرد.

بضاعت‌پور با اشاره به اینکه در رتبه‌بندی موضوعی علوم فیزیکی ۲۰۲۱ تایمز  تعداد ۳۷ دانشگاه از ایران حضور دارند، افزود: یکی از رتبه‌‌بندی‌‌های مهمی که رتبه‌‌بندی جهانی تایمز به صورت سالانه انجام می‌‌دهد، ارزیابی و سنجش دانشگاه‌‌ها در حوزه‌‌های موضوعی مختلف است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس این رتبه بندی دانشگاه محقق اردبیلی موفق شده است در حوزه علوم زیستی رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۱ برای اولین بار در جمع ۱۷ دانشگاه موفق ایرانی در این حوزه قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه در رتبه‌بندی موضوعی علوم زیستی ۲۰۲۱ تایمز  تعداد ۸۹۵ دانشگاه از سراسر دنیا حضور دارند، افزود: یکی از رتبه‌بندی‌های مهمی که رتبه‌بندی جهانی تایمز به صورت سالانه انجام می‌دهد، ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است.

وی با بیان اینکه این رتبه‌‌بندی در ۱۱ حوزه موضوعی کلی که برخی از آن‌ها دارای چندین موضوع فرعی است، دانشگاه‌های برتر جهان را معرفی می‌کند، افزود: حوزه‌‌های موضوعی شامل مهندسی و فناوری، علوم‌زیستی، علوم فیزیکی، هنر و علوم انسانی (شامل زبان، ادبیات و زبان‌شناسی، تاریخ، ‌فلسفه و الهیات، هنر، هنرهای نمایشی و طراحی، باستان‌شناسی، معماری، پزشکی، اقتصاد و تجارت، علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، علوم کامپیوتر،‌ روانشناسی، آموزش و حقوق و شاخه های فرعی رشته های یاد شده می‌باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این رتبه ‌بندی در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته‌ است و منبع اطلاعاتی مورد استفاده در رتبه بندی ۲۰۲۱ داده های استنادی پایگاه SCOPUS  بوده که برای تولیدات علمی برای دوره ۵ ساله ۲۰۱۵-۲۰۱۹ و استنادات برای دوره ۲۰۱۵-۲۰۲۰ را شامل شده است.

وی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن دانشگاه محقق اردبیلی در این رتبه‌بندی موضوعی، وجهه علمی و بین‌المللی این دانشگاه را به صورت قابل توجهی افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز