خبرگزاری کار ایران

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور خبر داد:

رفع قوانین بازدارنده برای گسترش تاکسی هوایی در کشور

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۶۶۴

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رفع قوانین بازدارنده برای گسترش تاکسی هوایی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، آرمان بیات مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در همایش هم‌اندیشی مدیران فرودگاهی منطقه جنوب کشور با موضوع توسعه هوانوردی عمومی گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور در راستای ارتقای صنعت هوانوردی عمومی و حمل نقل هوایی با هواپیمای کوچک در فرودگاههای کم برخوردار، حمایت های لازم را از بخش خصوصی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این نوید را می دهم که تمامی قوانین بازدارنده در زمینه گسترش طرح تاکسی هوایی یا حمل نقل هوایی با هواپیماهای کوچک برداشته شد و در صورت تقاضا، شرکت فرودگاهها تمامی خدمات مربوطه را برقرار می کند.  

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در توسعه هوانوردی عمومی بیان کرد: از اقدام شایسته بخش خصوصی در راه اندازی تاکسی هوایی در فرودگاه لامرد تشکر می کنم. با راه اندازی تاکسی هوایی نیز امکان ارتباط فرودگاه لامرد با بندرعباس، بوشهر و شیراز فراهم شد و توسعه آن در ارتباط با دیگر شهرها وجود دارد.

بیات با اشاره به استقرار صنایع بزرگ نفت و گاز و صنایع مادر اعم از آلومینیوم در لامرد، گفت: این منطقه از نظر صنعتی پویا و خاستگاه توسعه صنعت هوانوردی به شمار می آید. در کنار فعالیت ایرلاین های بزرگ برای تثبیت پروازهای فرودگاه لامرد، هدایت سرمایه گذاران بخش خصوصی به بخش حمل و نقل هوایی با هواپیماهای کوچک ضرورت دارد.

رفع قوانین بازدارنده برای گسترش تاکسی هوایی در کشور

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاهها از مسئولان و تجار  لامردی درخواست کرد تا فعالان اقتصادی این منطقه را به سرمایه گذاری در حمل و نقل هوایی با هواپیماهای کوچک و همچنین راه اندازی کسب و کارهای کوچک در فرودگاه ها تشویق کنند.

برپایه این گزارش، تاکسی هوایی یک هواپیمای سبک یا حتی فوق‌سبک بوده و می‌تواند با حداقل ظرفیت ممکن، تقریباً به اندازه ظرفیت یک تاکسی یا اتوبوس معمولی، در مسیرهای کوتاه جابه‌جا شود.

تاکسی‌های هوایی اصطلاحی است که برای هواپیماهای دربستی در فرودگاه‌ها به کار گرفته می‌شود که مسافران می‌توانند بدون معطلی برای رسیدن ساعت پروازهای برنامه‌ای فوراً با در اختیار گرفتن این تاکسی‌های پرنده به مقصد خود برسند.

دو تاکسی هوایی با ظرفیت 6 نفر توسط بخش خصوصی در فرودگاه لامرد آغاز به کار می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز