خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام به ایلنا خبرداد:

ورود زائران به مرز مهران ممنوع است/ هیچ برنامه‌ای برای تردد زوار در مرزهای استان نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۷۲۲

استاندار ایلام گفت: تمامی پارکینگ های شهر مهران تعطیل و مبادی ورودی اصلی و فرعی منتهی به مرز این شهرستان برای تردد زوار ممنوع است.

قاسم سلیمانی دشتکی در گفت‌وگو با ایلنا،  با اشاره به مخالفت مسئولان عراقی، و مصوبات ستاد ملی کرونا از مردم ایران تقاضا داشت که در این شرایط سخت کرونایی به طرف مرزهای این استان حرکت نکنند. چرا که مرز کاملا بسته و تردد زوار ممنوع است.

وی در ادامه با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره خسارات جانی کرونا در کشور گفت: روزانه بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ نفر از هم وطنان در اثر کرونا جان خودشان را از دست می دهند، مثل اینکه هر دو روز یک هواپیما با ۳۰۰ نفر سقوط بکند.بنابراین تلفات  کرونا خسرانی جبران ناپذیر برای کشور است و یکی از عوامل آن حضور مردم در اجتماعات و حرکات دسته جمعی است.

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که از ۱۰ روز پیش در خصوص مسائل مربوط به اربعین و کرونا جلسات مختلفی برگزار شده است، اضافه کرد: یکی از تصمیمات و مصوبات مهم در این باره جلوگیری از ورود زائرین از مرزهای سه استان همسایه کرمانشاه، لرستان و خوزستان به ایلام بوده است که با همکاری نیروی انتظامی، سپاه و ارتش پایش و  کنترل می شود.

وی در ادامه با اشاره به این مهم که به فرمانداران شهرستان هایی که همسایه این استان ها هستند تاکید شده که ورود زائر را از ورودی های منتهی به استان کنترل کنند، اضافه کرد: برای بررسی بیشتر و ایجاد موانع کمیته امنیتی فعال شده است و امروز یکی از مصوبات مهم بستن تمام مبادی ورودی اصلی و فرعی منتهی به مرز مهران بود که به شدت توسط نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و مرزبانی اجرایی می شود.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که این سخت گیری ها صرفا به خاطر سلامت خود افراد است، گفت: همه ما علاقمند و عاشق خدمتگذاری به زوار اربعین حسینی (ع) هستیم کما اینکه در سالیان گذشته مردم این دیار به شایستگی میزبانی خود را اثبات کردند اما واقعیت این است که امروز خطر کرونا را بایست جدی گرفت و همه ما موظف هستیم برای حفظ سلامت افراد، به خاطر پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و به جهت سلامت جامعه حتما مصوبات و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا را اجرایی کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز