خبرگزاری کار ایران

حسنی مطرح کرد:

نصب المان‌های تاریخی در میادین شاهرود

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۳۱۷

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: نصب المان‌های تاریخی در میادین شاهرود از مصوبات نخستین کارگروه مهر و میراث این شهرستان است.

به گزارش ایلنا از سمنان، حمید رضا حسنی افزود: نخستین جلسه کارگروه مهر و میراث شهرستان شاهرود با هدف حفظ و احیاء بافت‌های تاریخی، بناهای واجد ارزش، رشد و توسعه شهری، توسعه گردشگری و ساخت المان های شهری منطبق بر موضوع آثار تاریخی و صنایع‌دستی منطقه برگزار شد.

وی با اشاره به حضور حاجی علی محمدی شهردار شاهرود و دبیر و اعضای کارگروه مهر و میراث در شهرداری شاهرود، گفت: نصب المان "پیه سوز سفالی هزاره اول" اثر هنری رضا نوری در یکی از میادین شهر شاهرود با حمایت شهرداری از مصوبات این جلسه بود.

حسنی با بیان اینکه پیش از این تمبر یادبود پیه سوز سفالی به همت سید علی اصغر شریعت زاده چاپ و منتشر شده است، افزود: پیه سوز سفالی نمونه‌ای از آثار به دست آمده از کاوش تپه تاریخی بلوار شاهرود و متعلق به هزاره اول پیش از میلاد است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود بیان کرد: مرمت برج تپه باغ زندان، برج تپه مسجد جامع توسط شهرداری شاهرود و برگزاری جلسات کارگروه به طور منظم و در زمینه افزایش تعامل و هم اندیشی بین شهرداری و میراث فرهنگی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

شهردار شاهرود رئیس کارگروه مهر و میراث و رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود دبیر این کارگروه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز