خبرگزاری کار ایران

تسهیل فرآیند ثبت نام الکترونیکی مودیان در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۳۰۸

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: ثبت نام الکترونیک در نظام مالیاتی شامل محورهای دوازگانه و ۴۵ مرحله است که با توجه به مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا مرحله آخر آن که به حضور فیزیکی مودی در ادارات مالیاتی منجر می‌شد، حذف گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید حوائج روز چهارشنبه با بیان اینکه انجام تمام فرایندهای مالیاتی منوط به ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی است، گفت: کلیه اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل مکلفند نسبت به ثبت نام در نظام مالیاتی اقدام نمایند.

وی افزود: حذف مرحله ۴۵ برای ثبت نام الکترونیک در نظام مالیاتی با توجه به مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا و در راستای خدمت رسانی هر چه موثرتر به مودیان محترم مالیاتی و تسهیل در ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی در نظام مالیاتی کشور صورت گرفت.

حوائج تصریح کرد: نقطه شروع فرایند ثبت نام الکترونیک مرحله پیش ثبت نام است و مودیان می‌توانند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی به آدرس tax.gov.ir نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام الکترونیکی خود اقدام نمایند.

وی خاطر نشان کرد: در مورد اشخاص حقوقی، شناسه ملی به عنوان شماره اقتصادی آنها محسوب می‌شود و برای اشخاص موضوع ماده (۲) قانون و صاحبان مشاغل، سازمان مالیاتی شماره اقتصادی بر مبنای شناسه یا شماره ملی صادر و ابلاغ می نماید.

 مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: این گروه از مودیان تا زمانی که شماره اقتصادی جدید صادر نشده است، حسب مورد از شناسه ملی، شماره ملی، شناسه مشارکت مدنی و شماره اختصاصی اشخاص خارجی استفاده نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز