خبرگزاری کار ایران

قرائیان خبر داد:

تولید سالانه ۲.۵ میلیون اصله نهال در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۷۱۶

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سالانه ۲.۵ میلیون اصله نهال در استان سمنان تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی قرائیان اظهار داشت: ۲۷ نهالستان دارای مجوز در استان حدود ۲.۵ میلیون اصله نهال استاندارد در استان تولید می‌کند.

وی افزود: این نهال‌ها شامل ارقام مناسب و مقاوم زردآلو، بادام دیر گل، پسته، انگور، انار، انجیر، گردو دیر گل بوده که نیاز باغداران استان را تأمین و علاوه بر آن به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: تولید نهال استاندارد در استان باهدف توسعه نهالستان‌ها برای تولید نهال گواهی‌شده ایجاد باغ مادری استاندارد در دستور کار استان قرار گرفته است.

قرائیان گفت: در حال حاضر مجوز باغ مادری پسته با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی استان و توسط مؤسسه ثبت و گواهی بذر و نهال کشور صادر و در سطح ۳ هکتار احداث شد و همچنین مراحل اخذ مجوز و احداث باغ مادری زردآلو، بادام و انگور نیز در دست اقدام است.

وی درباره اجرای سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار در باغات نیز گفت: در سال گذشته با کمک بخش مدیریت آب‌وخاک در ۱۵۴۵ هکتار با سیستم آبیاری تحت‌فشار اجرا شد و مجموعاً سطح باغات مجهز به سیستم آبیاری تحت‌فشار به بالغ به ۱۸۰۰۰ هکتار رسید.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: پیگیری امورات بیمه باغات در قالب ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان نیز در دستور کار بوده و حدود ۱۲ هزار و ۲۶۰ هکتار از باغات استان بیمه بوده که به نسبت کل سطح بارور حدود ۴۶۰۰۰ هکتار در سطح کشور قابل‌ملاحظه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز