خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار سمنان خبر داد:

جذب ۹۷.۷ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۷۰۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: بالغ بر ۸۱ درصد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و ۹۷.۷ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان جذب شده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان عصر سه‌شنبه ۲۵ شهریور در جلسه کارگروه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور معاونین وزیر کشور و صمت، گفت: در خصوص تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ نیز بالغ بر ۳۹۳ میلیارد تومان و در حوزه تسهیلات رونق تولید نیز ۱۱ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال تسهیلات به واحد های تولیدی استان پرداخت شده است که این ها نشان از روند پر قدرت حمایت از صنعت و تولید در استان سمنان دارد.

وی اضافه کرد: در خصوص تسهیلات کرونا بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

معاون استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد سالانه ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای استان سمنان در نظر گرفته شده است که در ۵ ماهه نخست سال جاری، تاکنون ۲۶ درصد این تعهد با ایجاد ۲۶۰۰ فرصت شغلی، محقق شده است.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در استان سمنان، ۱۰۲ واحد فعال ارتقاء ظرفیت داده شد، ۹۹ واحد راکد به‌ چرخه تولید برگشت و ۹۸ طرح سرمایه گذاری با پیشرفت بالای ۶۵ درصد به بهره برداری رسید.

وی همچنین با بیان اینکه خوشبختانه فضای بسیار مطلوبی در بین مسئولین استان برای ارتقاء شاخص ها در تمامی حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و سایر بخش ها وجود دارد گفت:شاخص بهبود فضای کسب و کار استان سمنان در بهار امسال ۴ بود که این‌ میزان مطلوب و ارزشمند است.

معاون‌ هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در پایان با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با وفاقی که در مجموعه مسئولان استان وجود دارد، بتوانیم از تمام ظرفیت موجود استان استفاده کنیم، گفت: نیاز است تا به منظور بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در بخش معدن و توسعه شاخص‌های اقتصادی استان، میانگین حقوق دولتی مکتسبه معادن استان از ۸ درصد فعلی به ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز