خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری ویژه کاشان خبر داد:

تدوین سند توسعه شهرستان کاشان/ از احداث فرودگاه و اتصال به راه‌آهن‌شمال به جنوب تا بهبود وضعیت جاده‌ها و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی فرش

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۲۹۷

معاون فرمانداری ویژه کاشان از پیش بینی اورژانس هوایی، مرکز درمانی تخصصی هسته ای و ساخت مرکز سوانح سوختگی شمال استان به عنوان سند توسعه شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، مسعود خاندایی اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه شهرستان، رعایت استانداردها و مباحث تخصصی و همچنین ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی برای مواجهه با رویدادهای طبیعی و پیش بینی نشده تدوین سند توسعه کاشان ضروری است.

وی ساخت و تجهیز اورژانس هوایی برای ساکنان شمال استان شامل کاشان، آران وبیدگل، اردستان، بادرود و نطنز را از جمله پروژه هایی دانست که در تدوین سند چشم انداز کاشان مورد تاکید است.

خاندایی با بیان اینکه ممکن است ترافیک و بُعد مسافت باعث جان باختن برخی از  مصدومین سوانح رانندگی پیش از رسیدن به مراکز درمانی شود، یادآور شد: گستردگی مسیر ترانزیت شمال به جنوب، سرعت دهی در امداد رسانی، آمار بالای حوادث جاده ای و همچنین تلاش برای کاهش آمار مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی وحجم بالای ماموریت فوریت پزشکی کاشان، ضرورت جانمایی سکوی فرود بالگرد و استقرار اورژانس هوایی را دوچندان می کند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری کاشان با اشاره به اهمیت فرودگاه برای مردم شهرستان‌های شمال‌استان بیان کرد: با توجه به اینکه از کاشان به عنوان یکی از مهمترین مقصد های گردشگری کشور یاد می کنند و از طرفی هم دارای موقعیت های مناسب تجاری و اقتصادی است؛ راه اندازی فرودگاه در ابعادی استاندارد و مجهز که بتواند در طول سال برای انجام پرواز های داخلی و بین المللی فعال باشد مد نظر است.

خاندایی با اشاره به اینکه توجه به توسعه مهارت های فنی وحرفه ایی با هدف افزایش بهره وری و پیشرفت شغلی در تدوین سند شهرستان پیش بینی شده است، تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای نقش کلیدی در شکل گیری سرمایه های انسانی از طریق تربیت نیروی ماهر مورد نیاز کار در شهرستان ایفا می کند و از این رو لازم است سطح توانایی و آشنایی افراد با تکنولوژی روز دنیا افزایش یابد.

وی موضوع بهبود وضعیت راه‌ها و توجه به حمل و نقل جاده ای به ویژه شبکه ریلی را مهمترین خواسته و مطالبه مردم و مسئولان دانست.

 معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری کاشان  تاکید کرد: دوبانده شدن راه آهن نایین- کاشان به قم  و همچنین اصلاح و تعریض محور قدیم کاشان به قم می‌تواند علاوه بر تسریع در جابه جایی محصولات تولیدی، سبب رونق گردشگری منطقه شود. 

خاندایی تصریح کرد: نقش و اهمیت راه‌آهن کاشان که محل اتصال کریدور شمال به جنوب و یکی از دروازه‌های اصلی ترانزیت کالا محسوب می شود از  اولویت و جایگاه ویژه ای در  سند چشم انداز برخوردار است.

وی ایجاد نمایشگاه های دائمی فرش ماشینی و دستباف به منظور معرفی‌ هنر وصنعت فرش، بازاریابی و افزایش صادرات، احداث اورژانس هوایی، مرکز درمانی هسته‌ای و سوانح سوختگی شمال استان، تکمیل زنجیره تولید فولاد و راه اندازی شهرک تولید ماهیان زینتی را از جمله  صد و ۱۵ پروژه پیشران شناسایی شده برای شهر کاشان برشمرد و یادآور شد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی، خودرو و صنایع وابسته و گمرک واردات کمک شایانی به بهبود فضای کسب وکار و همچنین جذب سرمایه گذار خواهد داشت.

معاون توسعه وبرنامه ریزی فرمانداری ویژه کاشان خاطر نشان کرد: با توجه به حجم بالای جابه جایی کالا در منطقه، ساخت خطوط ریلی آنتنی ویژه گمرک، سایپا و سیلوی کاشان خواهد توانست هزینه های مربوط به حمل کالا را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز