خبرگزاری کار ایران

عبدوس به ایلنا خبر داد:

۱۱۷ میلیارد ریال صرف طرح‌های آبخیزداری در مهدی‌شهر شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۱۹۲

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر گفت: ۱۱۷ میلیارد ریال اعتبار در دولت دوازدهم در این شهرستان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری هزینه شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، حمیدرضا عبدوس اظهار کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری اجرا شده در سه سال گذشته (۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹) از لحاظ وسعت و حجم طرح در شهرستان مهدی‌شهر با کارهای انجام‌شده در ۱۰ سال گذشته برابری می‌کند.

وی ادامه داد: سه سال گذشته ۲۸ هزار مترمکعب طرح‌های آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز شهرستان مهدی‌شهر از محل صندوق توسعه ملی اجرایی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر بیان کرد: سال ۹۷ طرح‌های آبخیزداری به حجم هفت هزار مترمکعب در ۲ حوضه با اعتبار ۵۷ میلیارد ریال و در سال ۹۸ در چهار حوضه آبخیز به حجم ۱۶ هزار مترمکعب با صرف ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان مهدی‌شهر احداث شد.

عبدوس تصریح کرد: امسال اجرای طرح‌های مکانیکی آبخیزداری مانند بند سنگ و ملات به حجم پنج هزار مترمکعب در ۲ حوضه آبخیز با صرف ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در دست احداث و تکمیل است.

وی ادامه داد: تکمیل طرح آبخیزداری در حوضه گل رودبار شهرستان مهدی‌شهر آغازشده و پیش‌بینی می‌شود در پاییز امسال در صورت مساعد بودن شرایط جوی طرح تکمیل شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر یادآور شد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری نقشی مهم در کنترل سیلاب و رواناب‌های حاصل از بارش باران، تقویت سفره آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک دارد و بر همین اساس انجام عملیات مکانیکی و زیستی در قالب طرح‌‎های آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز مهدی‌شهر در دستور کار است.

عبدوس گفت: سال گذشته به‌منظور تقویت پوشش گیاهی ۵۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان با مشارکت بهره‌برداران کپه کاری شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز