خبرگزاری کار ایران

زینلی در گفت و گو با ایلنا:

لزوم حمایت از تولید بذر گیاهان دارویی در راستای خودکفایی و رشد اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۳۳۹

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان بذر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین زینلی در حاشیه مراسم آغاز زیرساخت بذور گواهی شده گیاهان دارویی کشور در شهرستان نظرآباد در پاسخ به سئوال ایلنا مبنی بر شرایط حمایت دولت از تولید کننده بذر بخش خصوصی، گفت: بودجه دولت آنقدر زیاد نیست که بتوان حمایت جامع و کاملی داشت اما به کشاورزانی که به تولید بذر تمایل دارند، تسهیلات بانکی کم بهره پرداخت می‌شود.

وی افزود: در ارتباط با خرید محصول بذر، وزارتخانه آمادگی دارد که تولیدات بذر گیاهان دارویی را خریداری و در اختیار سایر کشاورزان قرار دهد.

زینلی تصریح کرد: حدود ۵۰ تا ۱۰۰درصد به تمامی کشاورزان یارانه بذری، تعلق می گیرد که در سرتاسر کشور و بر اساس میزان اعتبار موجود این مبلغ پرداخت می شود.

وی در ارتباط با تمهیدات لازم برای خرید بذر از کشاورزان، گفت: اگر به عنوان مثال، بذر گیاهی، کیلویی ۲۰۰ هزار تومان باشد در صورت داشتن اعتبار، ۱۰۰ درصد بذر خریداری و در اختیار سایر کشاورزان قرار می گیرد و این رویه ادامه پیدا می کند تا به کمک ها و حمایت های عرصه های دیگر پرداخته شود.

مجری طرح گیاهان دارویی کشور با اشاره به تولید بذر گیاهان دارویی در شهرستان نظرآباد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت لازم و اقلیم مناسب تولید و تکثیر بذر در البرز و با هدف تولید ۷۰ تن بذر گیاه دارویی، زمینه اشتغال خوبی در استان فراهم خواهد شد.

این مسئول در حوزه تولید بذر  کشاورزی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور و تحریم تحمیلی، صادرات گیاهان دارویی با ارزآوری خوب و پویایی اقتصادی کشور را به خودکفایی می رساند، ادامه داد: در حال حاضر بذرهای وارداتی، دانه‌ای خریداری می‌شود و با تولید و خودکفایی می‌توان از ظرفیت اقتصادی این بخش بهره‌مند شد.

وی از کشت گیاه خارشتر به عنوان علوفه پروتئینی دام یاد کرد و گفت: این گیاه که مصرف دارویی هم دارد با کمترین مقدار آب و در شرایط سخت زمین های خشک و بیابانی قابلیت رشد و نمو دارد که کشت آن از پتانسیل اقتصادی خوبی برخوردار است.

زینلی از گیاه دارویی زیره یاد کرد و گفت: زیره سیاه، مناسب با شرایط اقلیمی کشور و منحصر به داخل ایران است و با توجه به خواص درمانی، تولید آن در شهرستان نظرآباد نیز انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز