خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در سمنان مطرح کرد؛

12 هزار میلیارد تومان خسارت کرونا به بخش گردشگری / ورشکستگی گردشگری با ادامه کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۴۰۴

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: بر اساس آخرین برآوردی که تا مرداد ماه داشتیم، میزان خسارت وارده به بخش گردشگری کشور به عدد 12 هزار میلیارد تومان رسیده است و اگر این روند تعطیلی و سفر نرفتن بخواهد ادامه پیدا کند، خسارت های بخش گردشگری به مراتب بیشتر می شود و نگران این هستم که این بخش به ورشکستگی نزدیک شود.

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان عصر دوشنبه 27 مرداد 1399 در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: حدود 5 هزار موافقت اصولی در حوزه گردشگری در دولت دوازدهم صادر شده که نشانگر روند رو به رشد گردشگری کشور است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بیش از 2 هزار و 400 پروژه با 137 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در سطح کشور در حوزه گردشگری در حال اجراست.

 مونسان با بیان اینکه یکی از ظرفیت های بزرگ کشور، بخش گردشگری است، افزود: پروژه های بسیار زیادی در بخش گردشگری به نتیجه رسیده و در حال اجراست و همگی نشان می دهد که ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری کشور ایجاد شده و نباید متوقف شود.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه تعداد گردشگران خارجی در سال گذشته به هشت میلیون نفر رسید، تصریح کرد: این آمار یک رکورد تاریخی بود و ایران به عنوان دومین کشور در دنیا به لحاظ سرعت رشد گردشگر خارجی معرفی شد.
 
مونسان در خصوص خسارت های وارد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا به بخش گردشگری کشور، گفت: کرونا به بخش های مختلف اقتصاد در دنیا خسارت هایی وارد کرده و یکی از آن بخش ها ، گردشگری بوده است.
 
وی تاکید کرد: نگاه ما به این سمت بوده که گردشگری به عنوان اقتصاد نو ظهور مردم پایه برای کشور ایفای نقش کند و گردشگری موضوع بسیار مهمی برای اشتغال جوانان است.

مونسان با بیان اینکه دولت از محل جبران خسارت کرونا 50 هزار میلیارد تومان برای بخش گردشگری در نظر گرفته است، گفت: در ابتدا روند سختی طراحی شده بود که متاسفانه به خوبی جلو نرفت و هم اکنون  بخش گردشگری توانسته حدود 110 میلیارد تومان از این محل دریافت داشته باشد و امیدوارم با تاکیدی که رئیس جمهور داشتند روند پیش رو سرعت بیشتری بگیرد.

وزیر میراث فرهنگی از نشست روز جاری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با معاون اقتصادی رئیس جمهور خبر داد و گفت: بر اساس این نشست و برای جبران ویژه برای بخش گردشگری، قرار است تا استمهال وام های دریافتی و مالیات بخش گردشگری صورت گیرد تا فشار از روی بخش گردشگری برداشته شود و این صنعت بتواند خود را احیا کند.

 مونسان ابراز امیدواری کرد: اگر مهار موج دوم کرونا انجام شود به محضی که اجازه فعالیت جدی به تاسیسات گردشگری داده شود، این قدرت را تمام بخش های گردشگری کشور دارند که به سرعت گردشگری داخلی و خارجی فعال شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز