خبرگزاری کار ایران

در استان بوشهر انجام شد ؛

تجمع مردم دشتی و تنگستان در کوه بیرمی/معترضان خواهان توقف فعالیت دوباره معدن سنگ مرمریت شدند

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۵۵۶

عصر دیروز مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در استان بوشهر به نشانه اعتراض به فعالیت دوباره معدن سنگ مرمریت در کنار عمارت تاریخی شیرینه و بزرگترین چشمه آب شیرین منطقه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عصر دیروز پنجشنبه ۹ مرداد ماه بیش از ۵۰۰ نفر از مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان برای جلوگیری از فعالیت معدن سنگ مرمریت که در کنار عمارت تاریخی "شیرینه" و بزرگترین آبشخور شیرین حیات وحش منطقه آغاز به فعالیت کرده است به نشانه اعتراض در کوه بیرمی تجمع کرده بودند.

سید کریم موسوی فعال محیط زیست درباره این تجمع به خبرنگار ایلنا، گفت: از آنجا که کوه‌خواری طعم دلپذیری در این روزها برای زیاده‌خواهان دارد در کنار خبرهای ناگوار دیگر که از بام سرافراز ایران"دماوند" و آتش سوزی دیگر کوه های کشورمان را می شنویم، معدن مرمریت تنگه "شیرینه" کوه "بیرمی" نیز با وجود مقاومت نزدیک به 2 سال مردم شهرستان دشتی جهت ابطال پروانه این معدن، متاسفانه دوباره آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: عصر دیروز زن و مرد، پیر و جوان و حتی کودکان خردسال به نشانه اعتراض در گرمای شرجی بالای 50 درجه منطقه به نشانه اعتراض پس از پیاده روی در کوه بیرمی در مقابل این معدن تجمع کردند.

تجمع مردم دشتی و تنگستان در کوه بیرمی/معترضان خواهان توقف فعالیت دوباره معدن سنگ مرمریت شدند

این فعال محیط زیست افزود: متاسفانه چند نفر با خودروهای‌شان  و فحاشی به سمت مردم معترض حمله‌ور شدند که عده ای از جوانان فعال محیط زیست شیشه های خودروها را شکستند؛ البته با پادرمیانی بزرگترها موضوع ختم به خیر شد و معترضان  دست به اقداماتی نزدند که این افراد بخواهند به نفع خودشان از آن سو استفاده کنند.البته نیروی انتظامی هم در محل حضور داشت.

حسن باغبانی دیگر فعال محیط زیست نیز در گفت و گو با ایلنا در این باره گفت: از آذرماه سال 97 با فعالیت این معدن کار در کوه بیرمی مخالفت کردیم.مدتی فعالیتش متوقف شد اما چند روز پیش با مجوز از سوی شورای تامین استان دوباره فعالیتش را آغاز کرده  است این در حالی است که اغلب فعالان محیط زیست در حال خاموش کردن آتش‌سوزی مراتع بوشکان در منطقه بودیم.

این فعال محیط زیست اضافه کرد:مجوزی که برای معدن کار از سوی شورای تامین صادر شده است از نظر ما مردم منطقه کاملا باطل است چرا که در کنار عمارت تاریخی "شیرینه" و بزرگترین چشمه آب شیرین در کوه "بیرمی" آن هم با توجه به بحران بی آبی در منطقه شکل گرفته است.

وی افزود : به ادارات آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی مراجعه کردیم اما آنها گفتند هیچ گونه مجوزی دال بر اینکه این معدن اجازه فعالیت داشته باشد را صادر نکرده اند. برای پیگیری این موضوع به سازمان صمت استان هم  مراجعه کردیم که اجازه دیدار  با رئیس این سازمان را به ما ندادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز