خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

ایجاد صندوق بورسی تامین مالی طرح‌های دانش بنیان در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۱۱۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به سوق یافتن سرمایه‌های مردم به سمت بورس، صندوق سرمایه‌گذاری بورسی در استان ایجاد می‌شود تا بتوان از طریق بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و سرمایه گذاران و جذب منابع مالی مردم، طرح‌های بزرگ دانش بنیان را تامین مالی کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان در حاشیه بازدید از چند واحد دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان افزود: یکی از برنامه‌های مهم استان حمایت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فناور است که هدفگذاری برای رساندن خراسان رضوی از حیث برخورداری از شرکت‌های دانش بنیان به رتبه دوم کشور بعد از تهران است.

وی اظهار داشت: واحدهای دانش بنیانی که امروز فعالیت آنها از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت در حوزه طراحی و تولید مبدل‌های حرارتی در کشور منحصر به فرد بودند و پمپ‌های پیشرفته با برد بالا و سیستم مدیریت هوشمند شبکه‌های آب و برق و گاز و بخش‌های پزشکی تولید می‌کردند یا امکان تولید وسایل پزشکی از جمله سی. تی. اسکن و ونتیلاتور را داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مجموعه تولیدات و طراحی‌ها و فناوری‌ها در پارک علم و فناوری خراسان بی‌نظیر و منحصر به فرد است و ایده‌های زیادی از سوی شرکت‌های دانش بنیان در این پارک ارایه می‌شود که دولت باید حتما آنها را حمایت کند تا شرایط برای فعالیت بهتر آنها فراهم و فضای مناسب برای استقرار آنها ایجاد شود.

رسولیان افزود: پارک علم و فناوری خراسان فضای مناسبی را به منظور جلب مشارکت بخش خصوصی برای تامین فضا برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناوری که ایده و محصول خود را به مرحله تجاری سازی رسانیده‌اند ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: این فضا در قالب توسعه ۵۰ هکتاری اراضی پارک علم و فناوری و استقرار ۳۰ واحد دانش بنیان در آن با در اختیار گرفتن فضاهای ۱۷۰ تا ۲۰۰ مترمربعی و همه امکانات میسر می شود.

معاون‌هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت: طبق بررسی‌های انجام گرفته ۴۵ شرکت دانش‌بنیان در خراسان رضوی برای تجاری‌سازی محصول خود نیازمند فضای جدید متناسب با فعالیت‌شان و نزدیک به مراکز علمی و دانشگاهی و صنعتی هستند که در تلاش برای تامین فضای مناسب برای آنها هستیم.

رسولیان افزود: در این استان واحدهای صنعتی بسیار بزرگی مانند صنایع فولادی و مرتبط با صنایع معدنی وجود دارد که برای تامین قطعات مورد نیاز خود که عمدتا از خارج استان تامین می‌شود نیازمند خدمات شرکتهای دانش بنیان هستند و در همین راستا تلاش شده است که ارتباط بیشتری بین شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای صنعتی بزرگ استان از جمله پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و واحدهای بزرگ صنایع معدنی مانند فولاد و مس برقرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز