خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان خبر داد:

شروع ثبت نام وام ودیعه مسکن در گیلان/ خانواده های پرجمعیت در اولویت هستند

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۴۶۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: با ابلاغ دولت ثبت‌نام کمک ودیعه اجاره مسکن از دیروز آغاز و تا ۹ مردادماه ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، ماکان پدرام امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت‌نام کمک ودیعه اجاره مسکن اظهار کرد: با ابلاغ دولت ثبت‌نام کمک ودیعه اجاره مسکن از دیروز آغاز و تا ۹ مردادماه ادامه داشته و از مردم تقاضا دارم باتوجه به شیوع کرونا و‌ رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از طریق سامانه پیامکی ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی با اشاره به چگونگی ثبت‌نام دریافت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن از طریق سامانه پیامکی افزود: متقاضیان می‌توانند کد ملی سرپرست خانوار را به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ارسال کرده و ثبت‌نام خود را انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اذعان به اینکه اقساط پرداخت تسهیلات در نقاط مختلف کشور متفاوت است، تصریح کرد: تسهیلات در سه مبلغ ۱۵، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت‌شده و میزان اقساط پرداختی برای وام ۵۰ میلیونی در تهران ۵۴۰ هزار تومان، ۳۰ میلیونی در شهرهای بزرگ ۳۲۵ هزار تومان و دیگر شهرهای کشور ۱۶۰ هزار تومان است.

پدرام با اشاره بر نرخ سود ۱۳ درصدی تسهیلات داده‌شده به مستأجران بیان کرد: مستأجران فقط سود ۱۳ درصد این وام را دریافت کرده و اصل وام به بانک برگشت داده‌شده و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

وی با اعلام شرایط دریافت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن در کشور گفت: متأهل و سرپرست خانوار بودن، پنج سال سکونت در شهر موردتقاضا، سابقه نداشتن مالکیت از سال ۸۴ و داشتن اجاره‌نامه رسمی ازجمله مهم‌ترین قوانین دریافت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن در کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه خانواده‌های پنج‌نفره در اولویت دریافت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن در کشور هستند، افزود: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و همچنین زوج‌هایی که تازه ازدواج‌کرده‌اند مشمول دریافت وام می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز