خبرگزاری کار ایران

راه اندازی اولین مدرسه هنرهای زیبا در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۰۲۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از راه اندازی اولین هنرستان‌های زیبا در قزوین خبر داد و گفت: این هنرستان در دو رشته موسیقی و نقاشی از اول مهرماه سال‌جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد حسین اسماعیلی روز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان قزوین که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، افزود: قزوین با ظرفیت و پتانسیل بالای فرهنگی و هنری و سابقه درخشان تاریخی، در بحث آموزش‌های هنری آن چنان که باید و شاید ورود پیدا نکرده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۴۲ هنرستان هنرهای زیبا در کشور با ۶ هزار هنرجو وجود دارد که بسیاری از هنرمندان بنام از این هنرستان‌ها برخاسته اند.

 این مسئول افزود: متاسفانه قزوین با ۲ هزار هنرمند، ۱۰ انجمن فرهنگی و ۱۵۰ موسسه و بیش از چهار هزار هنرجوی هنر در عرصه‌های مختلف فاقد هنرستان هنرهای زیباست.

اسماعیلی اضافه کرد: طی تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان مقرر شد که امسال اولین هنرستان هنرهای زیبا در شهر قزوین دایر شود و این هنرستان با مشارکت دو نهاد آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت را شروع خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت ۶۴ نفری این هنرستان، تصریح کرد: در این هنرستان از دبیران و مدرسان متخصص و مجرب استفاده خواهد شد و مدرسان دروس عمومی توسط اداره کل آموزش و پرورش و مدرسان دروس تخصصی توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تامین خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: دانش آموزانی که پایه نهم را به پایان رسانده اند و در سال تحصیلی جدید در پایه دهم تحصیل می‌کنند، می‌توانند براساس فرم هدایت تحصیلی، جهت ثبت نام به این هنرستان مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز